Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Övrigt

Citat om hjärnan

2015-11-05 08:01 #0 av: Magi-cat

Här kan vi lägga in tänkvärda, roliga, fyndiga sentenser om och kring hjärnan. Får idéCool

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2015-11-05 11:34 #1 av: Loris M

"Hjärnan har långt större vidd
än hela himlens sfär,
och när du jämför dem kan lätt
du också rymmas där."  

Emily Dickinson 1830-1886

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2015-12-10 20:39 #2 av: Magi-cat

"-Ju mer människan forskar i hjärnan desto mindre vet hon procentuellt om dess egenskaper. När jag tog mina examina kände vi till vad 40% var till för, nu när min son tar sin examen känner vi bara till vad 20% är till för. - professor David H. Ingvar i TV-programmet Fråga Lund."

Det här var ett tag sedan, undrar vad procenten är nere på nu?Skämtar

citat från: https://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rna

Anmäl
2015-12-17 20:32 #3 av: Huygens

Richard Hammond körde en bil i 463 km/h när ett däck exploderade. Bilen rullade runt och vändes in och ut.

Hammond berättar tänkvärt om sin hjärnskada i detta TV-program, och är samtidigt en komiker.

Anmäl
2015-12-17 21:09 #4 av: Maria

Det här är inget citat men min man brukar säga att jag har fantomsmärtor när jag har huvudvärkSkämtar

/Maria

Anmäl
2015-12-17 21:16 #5 av: Magi-cat

Skrattar Hoppas du har en dräpande replik.

Anmäl
2016-10-15 13:25 #6 av: Loris M

Emo Philips: 

”I used to think that the brain was the most wonderful organ in the body. But then I thought, who’s telling me this?” 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-10-29 11:02 #7 av: Magi-cat

En klurig en:

"Om hjärnan vore så enkelt funtad att vi klarar att förstå den skulle vi vara så enkelt funtade att vi inte klarade det." 

L. Watson, citat från Zaldy S. Tan: "Minnesträna din hjärna"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.