Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Minnet och dess funktioner

Skratta dig till bättre minne

2016-04-21 22:07 #0 av: Magi-cat

Det här låter som lite trevliga och lättsamma sätt att boosta hjärnan till bättre minne....

1. Skratta!  Gapskrattar I ett test fick försökspersoner som skrattat i 20 min bättre resultat på minnestest än kontrollgruppen.

2. Sov på saken!  Somnar Sömn befäster minnena.

3. Använd handskrift!

4. Stå upprätt! Hur man sitter eller står påverkar hur man återkallar minnen...

5. Drick grönt te! Det låter trevligt....Lipar

"“Our findings suggest that green tea might increase the short-term synaptic plasticity of the brain,” said Professor Stefan Borgwardt of the University of Basel. A cuppa can improve your memory, but remember: drink green."

http://www.medicaldaily.com/laugh-your-way-better-memory-plus-4-other-unusual-ways-boost-gray-matter-performance-306012

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-04-21 22:11 #1 av: Wowy

Jag gör faktiskt så gott som alla de där sakerna varje dag. :) Jag dricker inte grönt te varje dag, men jag skulle vilja. Skriver för hand gör jag mycket, sover och skrattar också. Och så står jag väl... ja, med huvudet upp och fötterna ner, som man brukar säga. ;)

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokusSol

Anmäl
2016-04-21 22:12 #2 av: Magi-cat

#1 Härligt! Extra kul att veta att det dessutom är bra för minnet! Glad

Själv dricker jag massor av grönt te...Och skrattar gärna....

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-04-21 22:15 #3 av: Wowy

#2 Minnet blir succé med skratt och te!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokusSol

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.