Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Illusioner; hallucinationer och andra felslut

Magic Eye craze - stereogram

2016-11-05 07:00 #0 av: Magi-cat

Konsten i magic eye craze-konsten är att titta med avslappnad blick igenom och bortom bilden.

Stereogram är när man får en tvådimensionell bild att liksom växa ut till en tredimensionell. Det lär ha varit speciellt populärt på 1990-talet.

Bilderna utvecklades ursprungligen som ett led i att försöka förstå mänsklig perception, t.ex. när våra två ögon ser var sin bild men i hjärnan kombineras de ihop till två-

Lyckas ni se djupet i exemplen?

http://www.sciencealert.com/here-s-the-science-behind-the-magic-eye-craze-of-the-1990s

Här finns fler:

http://www.magiceye.com/enter.html

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-11-05 08:25 #1 av: Maria

Så roligt. Jag minns att det var poppis med sådana bilder på 90-talet.

Min son och jag kunde se det djupa med en gång nästan medan min man inte alls.

/Maria

Anmäl
2016-11-05 08:28 #2 av: Magi-cat

#1 Vad kul! Då blev det som ett återseende av bilderna. Glad

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2016-11-05 08:39 #3 av: Maria

Javisst. Jag hade helt glömt bort dettaGlad

/Maria

Anmäl
2017-05-14 19:22 #4 av: Carmarino

Häftiga bilder. Håller med den som skrev om skelettbilden att den var rätt "creepy". Glad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.