Annons:
Etikettövrigt
Läst 1060 ggr
Magi-cat
2016-12-09 20:50

Blir man snäll av pepparkakor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det jul och pepparkakssäsongen har inletts. Ni har väl hört talesättet att man blir snäll av pepparkakor? Har ni också undrat om det är sant? 

 Vetenskapen har dock inte funnit säkra belägg för att så skulle vara med sanningen överensstämmande.Nörd

I föreliggande enkelblindade korsstudie Galentestade man och fann ingen extra snällhetseffekt vid dagligt intag av en (1) pepparkaka.
Inga allvarliga biverkningar rapporterades, men dock några lindrigare såsom magont, halsont, feber och smärta i en arm. 

Till pepparkakornas förtjänst får dock räknas att de är goda. Notera även forskarens potentiella jävsförhållande i slutet av artikeln. Skämtar

Läs även kommentarerna. 😂

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=17563

Tummen upp för forskarens idoga arbete för att lösa denna gåta!👍 Det tar vi en extra pepparkaka för!

bild från pixabay.com


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tjeja
2016-12-09 21:02
#1

Jo då! Det finns enkla vetenskapliga belägg för att pepparkakor gör endel folk snällare!😉

Är man trött och hungrig med lågt blodsocker blir man lättare grinig och sur. Ger man en sådan person en söt pepparkaka så stiger blodsocket och personen blir per automatik på bättre humör och därmed lättare lite snällare.. för stunden!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

greenseng
2016-12-09 22:18
#2

  Alltså… Vad håller ni på med egentligen? 🤔

Självklart blir man snäll av pepparkakor! 🤓

Det lärde mig min gamla morfar när jag var ett litet barn. Och min morfar var en mycket märklig person. Han hade aldrig fel. Så det så. 😉

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-12-10 10:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja, varför ta risken att inte prova? Varsågoda! Ta en till! (Jag tycker dosen i experimentet var väl snålt tilltagen.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-12-10 15:57
#4

  Verkligen utsökta. Jag får passa mig så jag inte blir för snäll. Omgivningen skulle få en svår chock. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Maria
2016-12-11 09:41
#5

Göteborgs pepparkaksbageri har de godaste tycker jag med citrussmak.

Du brukar få beställas redan under sommaren.😉

http://goteborgspepparkaksbageri.se/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: