Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Psykologi

11 TED-talks om "the mind"

2016-12-20 08:37 #0 av: Magi-cat

Här är något att gotta sig åt, som praliner i chokladasken, och roa sig med under ledigheterna!

TED-talks är inspirerande och givande. Att de brukar vara roliga att lyssna på är en extra bonus.

Dessa behandlar behandlar godbitar om det mänskliga medvetandet....om "the mind", om lycka, om beslutsfattande (som kanske inte är så medvetet som vi tror) och lite sånt...

Att fundera vidare på, roas av, oroas, invända mot eller få en aha-upplevelse av eller boosta egot med "det har jag ju alltid sagt" - hur som helst, alltid lär man sig en del nytt!

"How weird human mind really is!"

http://www.sciencealert.com/11-ted-talks-that-show-how-weird-the-human-mind-really-is

Hjärta ”Varje äng är på vårkanten en ännu oskriven fantasyroman.” (G. Greider)

Anmäl
2016-12-28 10:28 #1 av: setfree

TEK-talks är helt suveräna. Jag har än så länge bara lyssnat på den första men kommer fortsätta. Jag är en obotlig optimist. Glad

Tack för det Magi-cat.

Anmäl
2016-12-29 15:52 #2 av: Magi-cat

GladVassego. Blomma

Anmäl
2017-01-28 21:42 #3 av: Magi-cat

Vad är det som gör den mänskliga hjärnan så speciell?

https://www.ted.com/talks/suzana_herculano_houzel_what_is_so_special_about_the_human_brain

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.