Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Illusioner; hallucinationer och andra felslut

Vad döljer sig i bilderna?

2017-01-19 20:33 #0 av: Magi-cat

Teckningarna ritades redan 1880 och innehåller kända och välgjorda  illusioner.

Svaret finns under bilderna, så vänta med att scrolla ner...En del är riktigt svåra...

http://www.newsner.com/bilderna-har-forundrat-varlden-sedan-1880-upptacker-du-dolda-budskapet/om/smarta-knep

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2017-01-19 21:18 #1 av: Bill&Bull

Jag ser verkligen inte den sista, med dromedaren :p

||My Love For Animals Is Immortal||
Anmäl
2017-01-19 21:43 #2 av: Magi-cat

Jag får inte till den i mitten. Cool

Anmäl
2017-01-19 21:48 #3 av: Maria

Det tog en bra stund innan jag såg. Man måste uppenbarligen tänka från olika vinklar och vrida på bilden eller huvudet.

Svårt.

/Maria

Anmäl
2017-01-19 21:56 #4 av: Magi-cat

Jag tror det är nyttigt för hjärnan att skruva lite och ändra hur den ser. Glad

Anmäl
2017-01-19 21:58 #5 av: Maria

Vad som är så konstigt med sådana här bilder är att när man väl har sett det gömda så kan man inte "se bort det" igenSkrattar

/Maria

Anmäl
2017-01-19 22:01 #6 av: Magi-cat

Nej, just det, då finns det där hela tiden. Skrattar Inpräntat.

Anmäl
2017-01-23 08:26 #7 av: Aleya

När jag fick vrida lite så såg jag. Dromedaren såg jag direkt på men inte dom andra.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.