Annons:
Etikettervetenskapforskningteorier
Läst 917 ggr
Änglakort
2017-05-09 07:17

Bästa boken för ALLA!!

Hej på er, Jag har läst en bok som heter " Min stroke " . Den är skriven av en hjärnforskare som vid 37 års ålder och mitt i sin forskning drabbades av stroke! Den är heeeelt fantastiskt skriven och förklarar hur det är och hur man kommer tillbaka efter en stroke. Man får lära sig så mycket om sin hjärna som är helt amazing! ALLA BORDE LÄSA DEN!! I slutet av boken finns typ en manual som är till för de som hjälper den drabbade och den drabbade själv att komma tillbaka om man kan uttrycka sig så. Den borde verkligen vara nåt att ha som läromedel för elever som går i grundskola och gymnasium. Man lär sig förstå sig själv och hur man tänker och varför. Allt gott till alla !!!!

Annons:
[NeferNefer]
2017-05-09 07:24
#1

Vilket bra boktips! Jag ska köpa den. Den låter väldigt intressant 👍

Magi-cat
2017-05-09 07:28
#2

Jill Bolte Taylor. Jättefin bok!

Här är en liten video med henne.

https://www.ted.com/talks/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight?language=sv


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-05-09 07:29
#3

Tack för videon också. Den ska jag kika på när jag får tid. 🌺

Maria
2017-05-09 07:38
#4

Jag har sett en föreläsning av henne på TV. Väldigt spännande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
2017-05-09 20:35
#5

Har en vän som fick en jätteallvarlig stroke när hon bara var strax över 30 och som tyvärr har gett henne men för livet, hon gillar den boken skarpt och rekommenderar den också till alla andra.

Jag har tyvärr inte vågat läsa den, skulle bli ännu mer rädd för att få en stroke om jag läste den kan jag med rätt stor sannolikhet säga.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Änglakort
2017-05-12 19:52
#6

😍👍🌸💜

Annons:
Änglakort
2017-05-12 19:54
#7

Oj det blev visst inga emojis?! Jag skickade tummen upp och hjärtan till er alla här ; )) <3 <3 kram!!

Upp till toppen
Annons: