Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Övrigt

Har en hjärnskada

2017-06-08 13:42 #0 av: Chribba i Årsta

Fast jag är inte dum i huvudet för det. Jag hade personliga assistenter direkt efter den svåra misshandeln jag var med om 1995. Jag har fortfarande dålig balans och blir ofta trött ut av att anstränga mig.  Men jag spöade mina personliga assistenter i TP när jag hade dem. Men det var många år sedan som jag blev ut av med dem.

Anmäl
2017-06-08 13:59 #1 av: Magi-cat

#0 Så klart du inte är "dum i huvudet"!

Hemskt med misshandeln. Ledsen

Du är välkommen hit.

Hjärta "It has always been easier to destroy than to create." (Spock)

Anmäl
2017-06-08 14:43 #2 av: Maria

Ledsamt att höra om din misshandel men dum i huvudet är du definitivt inteSkämtar

/Maria

Anmäl
2017-06-08 15:35 #3 av: Annielle

Har en vän som fått en allvarlig stroke och många men för livet av den, men inte sjutton är hon dum i huvudet för det, varför skulle man vara det för att man har en hjärnskada? 

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-06-08 15:38 #4 av: Galenidjur

#3 väldigt många människor tror att hjärnskada automatiskt är lika med en  intellektuell funktionsnedsättning så även om det inte borde vara nödvändigt att förtydliga att man "Inte är dum i huvudet" , så är det tyvärr det då det är det folk brukar anta. 

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2017-06-08 16:10 #5 av: Annielle

#4 Ok, väldigt tråkigt att det ligger till så! Ledsen

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2017-06-08 16:20 #6 av: Maria

Jag har också en hjärnskada men jag har aldrig en funderat i banorna "dum i huvudet" och om andra gör det så skiter jag i det.

På mig syns det när jag rör mig och de som känner mig vet att jag inte alltid hänger med i samtal och att jag tappar en del information på vägenSkämtar

/Maria

Anmäl