Annons:
Etikettervetenskapforskningteorier
Läst 875 ggr
Magi-cat
2017-06-13 08:19

Luftföroreningar stör hjärnan

Resultaten av en ny studie uttrycker stor oro angående nanopartiklar från luftföroreningar som finns i små barns, tonåringars och unga vuxnas hjärnor.

"In the context of serious continuous exposures to high concentrations of fine particulate matter (PM 2.5) and ozone, our current electron microscopy findings and the extensive literature associating air pollutants with brain damage, the issue of who is at risk of neurodegeneration at an early age should be an urgent public health concern," said Dr. Lilian Calderon-Garcidueňas. "The effects of poverty, urban violence and urban stress on impaired cognitive skills are also very important for the developing brain and can't be ignored. We know gender, BMI, and APOE influence children's cognitive responses to air pollution."

Read more at: https://medicalxpress.com/news/2017-06-culprit-hidden-plain-sight-alzheimer.html#jCp"

Vad dessa nanopartiklar orsakar kan ge upphov till bl.a. Alzheimerssjukdom.

https://medicalxpress.com/news/2017-06-culprit-hidden-plain-sight-alzheimer.html

Detta är allvarligt och ett växande problem i takt med att luftföroreningarna ökar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2017-06-13 08:20
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2017-06-16 03:52
#2

Åh fy!! Det är ju rent ut sagt fruktansvärt! 😮

Mexico City children, teens and young adults have shown key markers of Alzheimer's disease (AD): hyperphosphorylated tau and amyloid plaques along with significant brain and intrathecal neuroinflammation, dysregulated immune responses, breakdown of epithelial and endothelial barriers, extensive damage to the neurovascular unit, and brain accumulation of metals associated with combustion. Moreover, these seemingly healthy young people have olfaction deficits, dysregulation of feeding hormones, deficiencies in attention and short-term memory, and below-average scores in Verbal and Full Scale IQ compared to age, gender, and socioeconomic status-matched low air pollution residents.

Magi-cat
2017-06-16 07:36
#3

Mycket allvarligt. 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2018-03-23 11:25
#4

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: