Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 1601 ggr
Magi-cat
9/25/17, 9:32 AM

Måste demens vara ovärdigt?

"”Vänd mig mot havet och skjut mig om jag blir senil”, säger min egen man på fullaste allvar utan förståelse för den moraliskt ohållbara i uppdraget. "

Jenny Strömstedt skriver känsligt och tankeväckande om demens och framför allt skräcken för demens.
 Måste det vara ovärdigt, något att skämmas för? Något vi försöker dölja i det längsta och ingen vågar föra på tal?
Naturligtvis inte, blir kontentan av hennes artikel. Prata om det, skämta om det, lev tillsammans i minnena så länge det går och vad spelar det egentligen för roll om det är 15 balkonger så länge man inte arbetar som balkongräknare? Läs!

http://www.expressen.se/kronikorer/jenny-stromstedt/vi-maste-tala-hogre-om-demensskracken/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lona
9/26/17, 3:48 PM
#1