Annons:
Etikettermaximera-hjärnanklurigheter
Läst 2099 ggr
Magi-cat
2015-12-21 09:03

Läs för hjärnan!

Det är  nyttigt att läsa! 😎

Hjärnan hålls i trim, minne och skärpa behålls även bland äldre.

 TV-tittande tycks inte ge samma fördelar alls. Skriva är som praktik - man nöter in den nya informationen med muskelsinnet och minnesfunktionen stärks. (Roligt är det också.)

Det är förstås bäst att börja tidigt och fortsätta hela livet…

"The findings, published online today in Neurology, suggest that reading books, writing and engaging in other similar brain-stimulating activities slows down cognitive decline in old age, independent of common age-related neurodegenerative diseases. In particular, people who participated in mentally stimulating activities over their lifetimes, both in young, middle and old age, had a slower rate of decline in memory and other mental capacities than those who did not.

http://blogs.smithsonianmag.com/science/2013/07/being-a-lifelong-bookworm-may-keep-you-sharp-in-old-age/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2015-12-21 09:09
#1

Åh det var skönt att läsa😉

Jag läser jättemycket.

Jag brukar lämna in lästa böcker på Loppis och även köpa. Jag brukar skriva mitt namn med blyerts i de böcker jag läst och det har hänt att jag köpt tillbaka böcker jag redan läst☺️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2015-12-21 09:16
#2

#1 Igenkännandets glädje. 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2015-12-21 09:19
#3

#2 Haha javisst. 

Det värsta är att jag inte ens känt igen eller kommit ihåg dessa. Jag skyller på att boken inte var så läsvärd i alla fall😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2016-03-17 20:09
#4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2017-11-03 09:26
#5

Arga bibliotekstantens foto.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2017-11-03 09:30
#6

Vilken söt bild

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: