Annons:
Etikettervetenskapforskningteorier
Läst 1025 ggr
Huygens
2/7/16, 2:10 PM

Brain Preservation Foundation "Frankensteinfonden"

Illuminatis Frankensteinfond betalar ut 100000 $ till den forskare som först lyckas uppfinna en metod att förvara en hjärna i en glasskål med näringslösning, där samtliga funktioner är aktiva.

Metoden måste garantera att hjärnan kan fungera i minst 100 år.

.

Jag misstänker att David Rockefeller, som föddes samma år som Lusitania sänktes, kan vara intresserad.

Annons:
tarantass
2/7/16, 2:28 PM
#1

Om det är sant så verkar det läskigt nog utan lösa hänvisningar till gamla sjuttonhundratalsordnar och ett felaktigt namn på "Brain Preservation Foundation" utan att tala om det riktiga.

Till exempel etiskt. Det finns en del som tyder på att en person i koma kan vara mer medveten än man har trott. Så vad om innehavaren av en lösryckt hjärna ligger därinne och plågas och inte ens kan förmedla det, och vore helt utlämnad även om hen kunde? Bara som ett exempel.

Om det är sant alltså. Kanske det står något på organisationens hemsida:

http://www.brainpreservation.org/overview/

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2/7/16, 2:51 PM
#2

#1 Läskigt. Instämmer med vad du säger.

"Given these developments, BPF has launched the Brain Preservation Technology Prize, to promote exploration of brain preservation technology in service of humanity. The Prize, presently $106,000, will be awarded in two parts. Part 1, 25% of the Prize purse, will be awarded the first international team to successfully preserve, with complete preservation of synaptic structure, a whole mouse brain, via any technology. Part 2, 75% of the Prize purse, will go to the first team to successfully preserve a whole large animal brain in a manner that could also be adopted for humans in a hospital or hospice setting immediately upon clinical death. Preservation quality will be validated by careful EM imaging of samples taken from the entire preserved brain. BPF believes such a validated procedure will be of great benefit to humanity, for at least the following reasons:"

"How soon after these technologies are validated could we see inexpensive preservation services available in every country? If the technology were affordable, reliable, and a number of your friends had already done it, would you consider brain preservation at the end of your own life, for any of the reasons above? If not, why not? Please contact us and let us know your thoughts"

Tack, men nej tack.

"Still skeptical? You may enjoy Overcoming Objections to Brain Preservation, which provides a list of common concerns and plausible answers for your consideration.""


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2/7/16, 2:59 PM
#3

#1 En liten parentes. Illuminati avser i allmänhet inte den Bayerska Illuminati på 1700-talet. Illuminati är långt äldre, kanske mer än 6000 år gammal.

Sen är det notervärt att hjärnförvaringsfonden säger sej vara icke-vinstdrivande. Jaha, varifrån kommer i så fall pengarna?

Och varför vill man förvara hjärnor i 100 år med full funktion?

Magi-cat
2/7/16, 3:11 PM
#4

#3 Om vi håller oss till vad som faktiskt står, tror jag det blir bäst. Kanaler för pengar kan vara oändligt många fler än ditt huvudspår, men det för långt utanför ämnet att spekulera om i tråden.

Och varför vill man förvara hjärnor i 100 år med full funktion?

Finns det inte en del uppslag till det i länken?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarantass
2/7/16, 3:16 PM
#5

#3: jag vet vad du avser med Illuminati och det finns det inga seriösa belägg för.

Håller i övrigt med Magi-cat och tackar för researchen.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
2/7/16, 4:02 PM
#6

#0 Jag ändrade rubriken så ämnet blir lättare att hitta vid sökning.

Hoppas det är ok.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Huygens
2/7/16, 4:36 PM
#7

ja, det är väl ok.

Frågan är om hjärnorna ska förvaras i burkar och verkligheten sedan ska simuleras som i Matrix, eller om hjärnorna bara ska ges längre livslängd för mycket rika personer, eller kunna stoppas i robotsoldater?

Det oroväckande är tidsspannet, 100 år. Riktigt skrupellösa makthavare kan börja använda unga hjärnor väldig tidigt.

Upp till toppen
Annons: