Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Maximera hjärnan; klurigheter

Räknekluring

2016-02-09 20:20 #0 av: Magi-cat

Den här är gammal men kul! Svara noga på frågorna, fuska inte, innan du sakta scrollar vidare nedåt....

/ny länk/2019-02-28/M-c/

http://utterungarna.blogspot.com/2006/12/lskigt-test.html

Vad fick ni för svar?Cool (kika inte i tråden...)

....

....

...

...

...

...

.....

....

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2016-02-09 20:26 #1 av: Outlawly

Haha
Jag visste ju vad svaret skulle vara. Har gjort någon liknande och det har alltid varit samma färg och verktyg.

Anmäl
2016-02-09 20:28 #2 av: [postmortum91]

blå hammare
antar att man tänker på en hammare då man adderar i huvudet, vilket kan likna att spika något på något annat och "lägga till", men det är bara min teori. Färgen vet jag inte, jag tänkte ju på "fel" färg.

-Postnatal

Anmäl
2016-02-09 20:32 #3 av: ElinvBorg

Jag tänkte på en blå skiftnyckel Lipar

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Anmäl
2016-02-09 20:57 #4 av: CorneliaAndersson

Hammare Blå var min tanke x)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Anmäl
2016-02-09 20:58 #5 av: Schnauzertik

Tänkte också på blå skiiftnyckel

Värd för Pensionärer

Anmäl
2016-02-09 21:10 #6 av: Maria

Röd hammare här.Jag blev riktigt förvånadFörskräckt

/Maria

Anmäl
2016-02-09 21:25 #7 av: Em_

Hammare och rödGapskrattar Men lite läskigt också att vara så förutsägbar Hyschar

Anmäl
2016-02-09 21:30 #8 av: Wony

Skiftnyckel och gul.

Anmäl
2016-02-09 21:31 #9 av: jevc

blå hammare :3

Anmäl
2016-02-09 21:52 #10 av: [Sabina]

Här är vi visst ganska normala Skämtar
Jag tänkte på blå skiftnyckel
Yngsta dotter kom fram till silvrig skiftnyckel
Äldsta dotter fick rätt svar
och döttrarnas pappa tänkte på en röd tving...

Oops! Så det är visst bara en "normal" i denna familj Skrattar

Anmäl
2016-02-09 22:21 #11 av: morten.dynamite

Blå Multimeter

Anmäl
2016-02-10 10:08 #12 av: TjockaBerta

Blå hammare

Anmäl
2016-02-10 13:41 #13 av: Lisabet

Jag tänkte också på en blå hammare, lite konstigt tyckte jag direkt, eftersom blå inte är den färg jag väljer annars i första hand, utan grön.

Hammaren vet jag inte var den kom ifrån, jag började med såg, men bytte till hammare nästan direkt.

Vad betyder detta egentligen?

Anmäl
2016-02-10 21:11 #14 av: Scorpio97

Jag tänkte faktiskt på en gul såg (: 

//Jessie

Anmäl
2016-02-10 22:11 #15 av: Magi-cat

Gul såg var förstås lite annorlunda...:-)

Anmäl
2016-02-10 22:14 #16 av: Magi-cat

Hoppas ni tyckte kluringen var kul.

Det kluriga är att de flesta tydligen svarar röd och hammare - hammare är ett vanligt verktyg och röd är mångas favoritfärg - och egentligen har det inte alls med matteövningarna att göra.

Hur det är med procentsatserna som nämns i svaret har jag ingen aning om, men mest troligt ska man ta det med en nypa salt eller två.

"Du har tänkt på en HAMMARE och RÖD, inte sant???

Om du inte har tänkt på en röd hammare, är du bland de 2% som har en annorlunda (onormal) hjärna.

98% tänker på en hammare och röd, när de utför denna uppgift.

Om du inte tror på det, be någon annan gå in här och göra testet!"

Anmäl
2016-02-10 22:23 #17 av: Magi-cat

Jag kommer inte ihåg exakt vad jag svarade när jag gjorde testet en gång. Men säkert röd (favoritfärg) och så kom jag på "skiftnyckelgrunka" eller något sådant. (är inte så bra på verktyg Skrattar)

Anmäl
2016-02-10 23:32 #18 av: Scorpio97

Det konstiga är att röd är min favoritfärg, så jag vet faktiskt inte varför det inte var den första färgen jag kom på :)

Men det är helt klart en rolig grej

//Jessie

Anmäl
2016-02-11 18:10 #19 av: jagga-ewe

Jag har gjort den förr, men jag tänkte direkt såg sen skulle jag bara hitta en färg oxo. Det blev grön. Så jag är nog udda då. \o/

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2016-02-18 11:31 #20 av: Maleficum

Tänkte på gul såg. Det kan bero på att min, mer eller mindre, gula kanariefågel sitter mitt framför mig och sjunger medan min pappa står precis bredvid mig och sågar (då han fixar med mitt kök) :P

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2016-02-18 11:53 #21 av: Magi-cat

Skrattar

Anmäl
2016-02-18 16:24 #22 av: VSK

Jag fastnade direkt.

Vet inte vad frågan före "Hur mycket är: 12+18" är (Följ instruktionerna så snabbt som möjligt, men läs inte vidare på nästa fråga innan du svarat på den föregående)

Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2019-02-28 14:14 #23 av: MariasKeramik

Hej!

Länken leder till Sund nu, men jag hittar ingen kluring att klura på.  Den har kanske hunnit försvinna eftersom den är några år gammal?

Med vänlig hälsning Maria

Anmäl
2019-02-28 16:52 #24 av: Magi-cat

#23 Attans, den vägen går det tydligen ofta med den här typen av länkar! Jag lade nu in en random annan med vad jag tror är samma "kluring".

(Obs att det inte är att ta på alltför stort allvar, men det förstår säkert alla ändå utan att jag påpekar det. Nörd)

Anmäl
2019-03-01 13:26 #25 av: MariasKeramik

Tack för nya länken, Magi-cat, det var  riktigt kul Skrattar

Jag tänkte på en blå skiftnyckel, och tänkte att jag var originell  när jag läste vad man "borde" tänkt på.  Tills jag läste vidare i tråden här, där "blå skiftnyckel" verkar väldigt vanligt.  Vanligare än "röd hammare" verkar det som.  Lustigt att så många tänkte på samma, men fel, sak.

Med vänlig hälsning Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.