Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Illusioner; hallucinationer och andra felslut

Vad ser du på bilden? (fixeringsbild)

2016-02-16 22:03 #0 av: Magi-cat

En av världens mest kända illusioner - över hundra år gammal.

Vilket djur ser du först och växlar det efter en stund?

http://www.newsner.com/2016/02/titta-paa-den-haer-100-aar-gamla-bilden-i-1-sekund-vad-du-ser-avsloejar-naagonting-om-din-hjaerna/

Däremot kan man inte dra så mycket slutsatser som det står. Vilket man ser först och lättast kan variera.

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2016-02-16 22:10 #1 av: [KattaBol]

Jag ser fågeln först eftersom den är horisontell, sedan kaninen som är lätt bakåtstukad. Däremot skulle jag snarare säga att fågeln liknar en albatross och inte en anka som det står i länken.

Anmäl
2016-02-16 22:17 #2 av: Loris M

Ser ankan och det tog en stund innan det växlade. Skrattar

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-02-17 15:25 #3 av: Scorpio97

Jag ser båda lika lätt, och kan växla mellan dom utan problem. 

//Jessie

Anmäl
2016-02-18 11:37 #4 av: Maria

Jag ser först ankan men eftersom jag vet att det finns något mer så ser jag strax kaninen.

Därefter kan jag växla bra mellan bilderna.

/Maria

Anmäl
2016-02-18 16:26 #5 av: VSK

Kanin var det jag la märke till först. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2016-02-18 22:01 #6 av: VoxBauers

Precis som #3! Ser båda lika lätt och växlar obehindrat... ...vad nu det betyder....

www.voxbauers.weebly.com                                                                  www.cornishrex.se

Anmäl