Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Den sociala hjärnan

Psykopathjärnan

2016-02-27 21:19 #0 av: Huygens

James Fallon, själv med en psykopathjärna, berättar om psykopati (32 min).

Trevligt.

.

Han verkar lite nervös, för det är kanske första gången han berättar detta inför publik?

Han nämner att det även finns grader av psykopati.

22 min in berättar han att nästan alla USAs presidenter är sk sociala psykopater, det ger dom en utstrålning av orädd dominans, vilket amerikanska folket gillar.

T Roosevelt, F Roosevelt, J Kennedy, R Reagan, B Clinton, Bush och Bush är alla psykopater. Dom flesta är troligen skyldiga till miljoner människors död. Jimmy Carter var inte (?) psykopat säger Fallon.

Jag skulle inkludera i varje fall L Johnson, Ford, Truman och Wilson i listan av USAs psykopatpresidenter.

.

Många psykopater tar kognitivt intryck av andras känslor, men har svårt att förstå känslor. Det kognitiva intrycket av känslor gör att psykopater kan manipulera andra människor.

Publiken är lite konstig, skrattar.

Anmäl
2016-02-28 09:47 #1 av: Niklas

Bara den ena Bush är psykopat.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2016-02-28 09:57 #2 av: Huygens

Jag tror båda är det. Sådan far, sådan son.

Anmäl
2016-02-28 12:07 #3 av: Niklas

#2: Okej, då tror du tvärt emot vad James Fallon säger. Borde inte alla vara psykopater om det ärvdes till 100 procent? Vilken släkt har ingen psykopat någonstans?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2016-02-28 12:27 #4 av: Huygens

Jag avser inte att det ärvs till 100 %, jag ser istället till vad fadern gjorde och vad sonen sedan gjorde.

Fadern var ju ansvarig CIA-chef ett tag och utvecklade CIAs redan omfattande narkotikahandel som delvis exponerades i samband med Iran-Contrasskandalen och exponerats genom olika dokumentärer kring narkotikasmugglingen genom Menaflygplatsen (Arkansas), då fadern var vicepresident och B Clinton var guvernör.

.

James Fallon har ju inte gjort sin bedömning utifrån röntgenbilder eller DNA-analys.

Att fadern Bush var skickligare och hade en mer polerad fasad placerar honom bara närmare kategorin "not [fully] exposed".

Anmäl
2016-02-28 12:43 #5 av: Maria

Jag tycker man ska vara försiktig med att klassa folk som psykopater. Hela ordet blir urvattnat och ingen vet egentligen vad man menar.

/Maria

Anmäl
2016-02-28 14:14 #6 av: Huygens

Presidentvallöften.

Anmäl
2016-02-28 15:23 #7 av: Magi-cat

Om vi håller oss till hjärnan, helst...Det finns andra sajter för annat.

Det finns naturligtvis inget som "sådan fader - sådan son". Det vore förskräckligt!

edit: Fast jag måste säga: Bevare oss för Trump! LedsenIllamående

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2016-02-28 15:46 #8 av: Huygens

Visst, hjärnan i all ära, men i det här fallet rör det sej om beteenden som resultat av hjärnan.

Är det ok att referera till en "hjärnprofessor" som säger att George W Bush (sonen) har en viss egenskap, men inte ok om jag observerat samma egenskap hos HW Bush (fadern). Måste jag avstå från att nämna det, om min slutsats går mot "hjärnprofessorns"?

Anmäl
2016-02-28 15:53 #9 av: Magi-cat

#8 Nejdå. (till sista meningen.)

Bara så det inte handlar om annat. Glad

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.