Annons:
Etikettsocialhjärna
Läst 1408 ggr
Huygens
2016-02-27 21:19

Psykopathjärnan

James Fallon, själv med en psykopathjärna, berättar om psykopati (32 min).

Trevligt.

.

Han verkar lite nervös, för det är kanske första gången han berättar detta inför publik?

Han nämner att det även finns grader av psykopati.

22 min in berättar han att nästan alla USAs presidenter är sk sociala psykopater, det ger dom en utstrålning av orädd dominans, vilket amerikanska folket gillar.

T Roosevelt, F Roosevelt, J Kennedy, R Reagan, B Clinton, Bush och Bush är alla psykopater. Dom flesta är troligen skyldiga till miljoner människors död. Jimmy Carter var inte (?) psykopat säger Fallon.

Jag skulle inkludera i varje fall L Johnson, Ford, Truman och Wilson i listan av USAs psykopatpresidenter.

.

Många psykopater tar kognitivt intryck av andras känslor, men har svårt att förstå känslor. Det kognitiva intrycket av känslor gör att psykopater kan manipulera andra människor.

Publiken är lite konstig, skrattar.

Annons:
Niklas
2016-02-28 09:47
#1

Bara den ena Bush är psykopat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2016-02-28 09:57
#2

Jag tror båda är det. Sådan far, sådan son.

Niklas
2016-02-28 12:07
#3

#2: Okej, då tror du tvärt emot vad James Fallon säger. Borde inte alla vara psykopater om det ärvdes till 100 procent? Vilken släkt har ingen psykopat någonstans?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2016-02-28 12:27
#4

Jag avser inte att det ärvs till 100 %, jag ser istället till vad fadern gjorde och vad sonen sedan gjorde.

Fadern var ju ansvarig CIA-chef ett tag och utvecklade CIAs redan omfattande narkotikahandel som delvis exponerades i samband med Iran-Contrasskandalen och exponerats genom olika dokumentärer kring narkotikasmugglingen genom Menaflygplatsen (Arkansas), då fadern var vicepresident och B Clinton var guvernör.

.

James Fallon har ju inte gjort sin bedömning utifrån röntgenbilder eller DNA-analys.

Att fadern Bush var skickligare och hade en mer polerad fasad placerar honom bara närmare kategorin "not [fully] exposed".

Maria
2016-02-28 12:43
#5

Jag tycker man ska vara försiktig med att klassa folk som psykopater. Hela ordet blir urvattnat och ingen vet egentligen vad man menar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2016-02-28 14:14
Annons:
Magi-cat
2016-02-28 15:23
#7

Om vi håller oss till hjärnan, helst…Det finns andra sajter för annat.

Det finns naturligtvis inget som "sådan fader - sådan son". Det vore förskräckligt!

edit: Fast jag måste säga: Bevare oss för Trump! 😕🤢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2016-02-28 15:46
#8

Visst, hjärnan i all ära, men i det här fallet rör det sej om beteenden som resultat av hjärnan.

Är det ok att referera till en "hjärnprofessor" som säger att George W Bush (sonen) har en viss egenskap, men inte ok om jag observerat samma egenskap hos HW Bush (fadern). Måste jag avstå från att nämna det, om min slutsats går mot "hjärnprofessorns"?

Magi-cat
2016-02-28 15:53
#9

#8 Nejdå. (till sista meningen.)

Bara så det inte handlar om annat. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-02-28 17:30
#10

Jag kommer inte att lyssna på Fallon, men här är en länk som handlar om hans psykopati:

"I first discovered my “hidden” psychopathy in 2006 during a series of scientific and clinical studies of murderers and patients with psychopathy and schizophrenia, as well as a separate imaging genetics study of Alzheimer’s disease in which I happened to be a control subject."

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jun/03/how-i-


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: