Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 1406 ggr
Magi-cat
7/16/16, 7:53 PM

Vaccin mot Alzheimers på gång?

Det finns ingen effektiv behandling eller något som säkert förebygger Alzheimers sjukdom, men forskare hävdar nu att de kommit en bit på vägen mot ett vaccin. Dels för att förebygga sjukdomsutbrott, dels för att hämma redan påbörjad sjukdoms utveckling.

"To put it another way, one part of the new vaccine focusses on what triggers Alzheimer's, and the other focusses on what makes it get worse."

Än så länge är preparatet bara testat på möss 😕 men inom ett par- tre åt kan man vara färdig för att pröva på människor.

http://www.sciencealert.com/scientists-develop-a-new-vaccine-that-could-reverse-dementia-and-alzheimer-s

http://www.nature.com/articles/srep28912


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
7/16/16, 7:56 PM
#1

Skulle ni välja att vaccinera er mot Alzheimers om det kommer ett sådant vaccin?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
7/16/16, 7:59 PM
#2

Jag hade absolut velat göra det.

Jag vet ju redan vad det innebär att ha problem med minnet även om det inte är samma sorts "skada" och det är oerhört tröttsamt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[NeferNefer]
7/16/16, 8:36 PM
#3

Möjligen, med tanke på att jag har nära släktingar som har drabbats … 👍

aneri
7/17/16, 9:52 AM
#4

Aldrig att jag tar ett vaccin om jag inte behöver till 100 %. Man har ju läst om hur många människor som har blivit sjuka/sjukare av alla gifter, kemikalier och tungmetaller  bl a aluminium och arsenik som finns i vaccin.  Det finns ju så många rapporter och böcker om människor som har blivit botade eller i alla fall bättre av alternativa ofarliga metoder t ex behandling med kokosolja m m .

Tant Grön
7/17/16, 9:56 AM
#5

Hade jag haft sjukdomen i släkten, så hade jag absolut gjort det.

Agafia
7/17/16, 10:12 AM
#6

Jag och min bror har förmodligen ärvt anlag för att utveckla Levi Bodies Demens. Vet inte om det ingår i Altzeimers symtomen utan är också en kroppslig demens där motorik , balans , koordination osv. Påverkas markant. Det som är frustrerande är att den inte kan konstateras innan man dör , utan vid ev. obduktion ses förändringarna . I Sverige finns det 5 mutationer enl. Genetikerna som vi har kontakt med på KS - Huddinge , men vår mamma , hennes bror och vår mormor kommer ifrån Finland . När jag begärde ut de Finska journalerna på min mormor så hade de blivit brända ! Trodde att alla journaler mikrofilmades överallt 😳

Annons:
Maria
7/17/16, 10:22 AM
#7

#4 Menar du att det finns människor som blivit botade från Alzheimers  med alternativmetoder???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agafia
7/17/16, 10:34 AM
#8

#4. Låter otroligt om det stämmer , traditionel medicinman inte bota Altzeimers Möjligen stoppa farten på sjukdomsförloppet .

Magi-cat
7/24/16, 8:20 PM
#10

Artikel på svenska om det ev. kommande demensvaccinet:

""Vi har skapat ett vaccin som får immunsystemet att producera antikroppar. Antikropparna fungerar som ett slags bärgningsfordon i hjärnan, som avlägsnar de trasiga proteinerna", förklarar Nikolaj Petrovskij."

http://illvet.se/medicin/demensvaccin-kan-snart-testas-pa-manniskor?utm_source=nb&utm_medium=email&utm_campaign=ill_se_2016_7_24_women_nonabo&utm_content=artikel


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
7/24/16, 9:23 PM
#11

Oj, så spännande! 👍

Upp till toppen
Annons: