Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Vetenskap; forskning; teorier

Artificiell intelligens

2016-12-09 15:20 #0 av: vallhund

"Efter årtionden av försök tar forskare nu stora kliv mot datorer som tänker och lär sig som människor. Konsekvenserna kan bli enorma.

Artificiell intelligens kan lösa vetenskapliga problem, den kan upptäcka sjukdomar och datorer kan köra våra bilar. Men de kan också ta människors jobb – och vissa varnar för att vi bygger en domedagsmaskin.

DN:s Linus Larsson har mött forskarna och filosoferna i den artificiella intelligensens frontlinje."

http://www.dn.se/ekonomi/varlden-tar-stormsteg-mot-tankande-maskiner/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Kennel o Psykologi.

Anmäl
2016-12-09 16:07 #1 av: Magi-cat

Att de tar människornas jobb tror jag inte är öht en risk. Det finns annat, som nog är värre, framför allt att det är helt oöverblickbart.

Tråd på OF om den här frågan:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5485c7058e0e7456380029fd-artificiell-intelligens

Hjärta "Det anstår mig icke att göra mig mindre än jag är." (E. Södergran)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.