Annons:
Etiketterillusionerhallucinationerfelslut
Läst 1753 ggr
Pärlsylt
3/18/17, 2:29 AM

Sömnparalys. Sömntabletter.

Provar att lägga det här också. Är så rädd att jag inte kan sova nu. Bryter jag mot någon regel så ber jag om ursäkt. Hej. Någon som råkat ut för detta?, Sömnparalys alltså. När det har hänt mig har jag vart extremt trött och inte so it på nåt dygn eller så. Alla, 5-6, som det har inträffat har sömnlösheten varit kopplad till kokain. Nu, sen 1 vecka tillbaka, har jag bestämt mig för att ta tag i mina problem. Alltså ett missbruk som har växt sig starkt pga en lång tids depression. Så har inte tagit kokain på nio dagar. Men har haft svårt att sova, så där fick jag sömntabletter som hjälp. Tog en tablett (första gången) för natten mellan torsdag - fredag, som fungerade skitbra. Den jag nu tog fick mig dock att känna mig uttittad (med släkt lampa) och när jag blundar känns det som början att någon dra i mig. Fanns även ett tryck över bröstet som om någon satt på mig ungefär. Så för att sammanfatta, kan drogen sömnmedel utlösa Sömnparalys? Borde väl tillägga att jag är konstant stressad. Mindre de senaste men ändå. Tack på förhand.

Annons:
Magi-cat
3/18/17, 6:51 AM
#1

#0 Förstår att det är otrevligt! Hoppas du kunde sova lugnare sedan.

Vad du beskriver låter som symptom på Sömnparalys, även om det brukar ske i REM-sömnen eller på gränsen mellan sömn och vakenhet. Det är inte farligt och när man vet om vad det är brukar det ofta kännas mindre hotfullt.

Om sömnmedel specifikt kan utlösa Sömnparalys vet inte jag, men eftersom det förändrar sömnmönstret låter det väl inte osannolikt. Fråga din läkare om hen vet!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: