Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 969 ggr
Magi-cat
2017-03-20 10:23

Virus orsak till Alzheimers sjukdom?

Enligt tidningen Expressen idag har ett infekterat bråk blossat upp angående en möjlig antiviral medicin mot Alzheimers sjukdom. (Läs mer om det i länken). Tyvärr har inte studien publicerats ännu pga det interna bråket.

Fakta är att forskningen om Alzheimer och medicin mot sjukdomen stött på flera bakslag och man verkar vara långt ifrån ett verksamt medel.

Men läkare och virologer har funnit data som tyder på ett samband mellan Alzheimers (och flera andra sjukdomar) och virus.
Patienter som fått testa den nya antivirala behandlingen har visat lovande resultat.

Så här berättar en bekant till en alzheimersjuk kvinna som fick prova medicinen:

"– Hennes väninnor rapporterade en märkbar förbättring när hon sattes på den här medicinen. Hon blev oändligt mycket bättre. Hennes liv återkom, hon blev som sig själv igen, började sköta sig själv och ta egna initiativ."

http://www.expressen.se/nyheter/foretag-hemlighaller-ny-kur-mot-alzheimer/

Fungerar medlet är det förstås en affär i mångmiljardklassen. Det är ytterst beklagligt om pengar sätter käppar i hjulen, om det fungerar och om det är ofarligt att använda.
I alla fall är det ett väldigt intressant uppslag att mikroorganismer kan trigga svåra sjukdomar där man inte tidigare sett sambandet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2017-03-21 09:21
#1

Vilken soppa…

Jag hoppas det löser sig och att gåtan kanske har fått några svar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2017-03-21 21:43
#2

Den alzheimersjuka kvinnan blev märkbart bättre och fick bättre minne av behandlingen. Men hon har inte fått fortsätta behandlingen och har, trots löften, inte fått veta resultatet av studien.
Självklart en stor besvikelse för henne och maken!

Expressen kan idag avslöja att resultat från svenska patienter som testat en ny antiviral behandling hålls hemliga. Bakgrunden är en infekterad konflikt mellan företaget Apodemus och forskarna, i synnerhet virologen och tidigare VD:n Bo Niklasson. Forskare hotas med böter på en halv miljon om de pratar om den nya behandlingen. Kronofogden har gjort tillslag på KI:s djurlabb för att leta efter virusmediciner. Företaget har dessutom polisanmält Bo Niklasson." 🤪

http://www.expressen.se/nyheter/behandling-avbrots-for-anna-lena-78/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2017-03-22 08:19
#3

Och som vanligt är det de ekonomiska intressena som främst är viktiga. Att sedan människor som akut behöver få ta del av det…tas ingen hänsyn till…hade jag ingått i dessa antivirala behandlingar så hade jag krävt att de redovisat mina resultat offentligt.

Vad har vi som vårdtagare för pris på vår tystnad? Hade jag ingått i en sådan studie så hade jag velat dela den med så många som möjligt…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: