Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1491 ggr
Magi-cat
2017-03-31 10:37

Medlemmarnas presentationstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkomna alla!

Berätta gärna lite! 🌺 Vad förde er hit, varför är det intressant med hjärnan, visioner, tankar, frågetecken, utropstecken, känslor, kreativitet, planering, spontanitet - vad som…

bild från pixabay.com


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2020-11-01 12:40 av Magi-cat
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2018-05-24 08:06
#2

Hejsan 👋För min del är det självklart att hjärnan är otroligt intressant. Redan som liten blev jag fascinerad över det där lilla belöningsklicket i hjärnan när jag plötsligt förstod något jag hade grunnat på, och på den vägen är det. På senare år har några familjemedlemmar drabbats av sjukdomar i hjärnan, och det ökar ju bara intresset för hur allt hänger ihop och fungerar.

Magi-cat
2018-05-24 08:13
#3

#2 Hej! 🤗 "Belöningsklicket", vilket bra ord! Just så känns det!🏆

Tråkigt med familjemedlemmarna. 😢 Det är så jobbigt och så mycket som är gåtfullt med demenssjukdomarna.
För mig var det nog också sådant som fick mig att verkligen vilja fördjupa mig mer i hur hjärnan arbetar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2018-05-24 08:31
#4

Ja, det är så mycket med hjärnan som vi inte förstår än. Fascinerande! Och tragiskt, som sagt, med demenssjukdomarna.

Maria
2018-05-25 13:46
#5

Jag har ju numera en slags förvärvad hjärnskada efter en elak hjärntumör som jag opererats för.

Hjärnan är i alla fall fascinerande och jag har upptäckt en massa märkliga förändringar hos mig själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loris M
2018-05-26 08:38
#6

När allt fungerar som det ska tänker vi kanske inte så mycket på hur avancerad och fascinerande organ hjärnan egentligen är. 

När jag drabbades av utmattningssyndrom och alla vardagliga saker som annars gick på rutin, blev alldeles för mödosamma och för svåra, fick jag en annan respekt för hjärnan. Men blev också medveten om hur viktigt det är att vi inte missköter den/oss genom att exempelvis utsätta oss för för mycket stress under en lång period och utan tid för återhämtning.

Annons:
Chribba i Årsta
2018-05-28 16:11
#7

Jag fick en förvärvad hjärnskada i samband med en svår misshandel som jag råkade ut för 1995. Jag har kämpat mig tillbaka till att arbeta 75%  I början efter olyckan, så kunde jag inte gå. I dag kan jag gå fast jag har fortfarande dålig balans.  Kan vingla som en drucken ibland, fast jag inte har druckit någon alkohol över 1% sedan 1997.

Blir även trött eftersom jag har en sådan koncentration at inte sluddra eller snubbla. Men det är mycket bättre nu mera.

Upp till toppen
Annons: