Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 605 ggr
Magi-cat
5/14/17, 9:34 AM

Om glukos i hjärnan vid Alzheimers

Det har diskuterats om glukos har en inverkan vid insjuknande i Alzheimers sjukdom,

Så kan vara fallet, enligt fynd i ny studie, publicerad i tidskriften Translational Psychiatry.

Studien är gjord på möss.

Glukos i hjärnan kan vara ett tidigare tecken än något annat (som man vet om) att en Alzheimer-utveckling är på gång.
En nedgång av glukos i hjärnan triggar den kognitiva nedgång som utmärker Alzheimers.
Proteinet P38 är viktigt för att stoppa utvecklingen, enligt studien

Skulle man då kunna ge en medicin för att förhindra försämringen som ger Alzheimers? Kanske, eller ett vaccin vilket en del forskare hoppas på.ska bli möjligt inom så snar framtid som fem år. (Vilket låter väldigt optimistiskt jämfört med andra rapporter.)

"Along the same vein, researchers from Baylor College of Medicine, Texas Children's Hospital and Johns Hopkins University School of Medicine are hoping to create a pill that when taken could prevent the accumulation of toxic molecules in the brain that eventually go on to form these brain plaques."

http://www.medicaldaily.com/earliest-sign-alzheimers-onset-identified-decline-glucose-levels-research-409851?utm_content=bufferd445b&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
5/14/17, 9:41 AM
#1

Med andra ord kanske en stadig tillförsel av sådan mat som ger hjärnan den glukos den behöver (frukt, råhonung) kan hålla alzheimer stången? 👍

Magi-cat
5/14/17, 10:04 AM
#2

Mja. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/14/17, 10:06 AM
#3

Joeee, kom igen! Klart det går! 😃Bättre prova med det än vänta i flera år på att de ska uppfinna ett vaccin …

Magi-cat
5/14/17, 10:08 AM
#4

Jag undrade just hur det går ihop med att fastedieter är så hälsosamma…Det kanske inte är samma funktioner..? (Måste läsa mer…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/14/17, 10:11 AM
#5

Hjärnan behöver sitt glukos för att fungera som den ska. 👍

Magi-cat
5/14/17, 11:00 AM
#6

Och så är det var proteinet P38 kommer in. Om den funktionen är som den ska kanske inte glukosens fluktuationer spelar lika stor roll?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
5/14/17, 11:02 AM
#7

Det är bara att vi följer det här, för det är ju av största intresse!! 👍Alzheimers är en ruggig sjukdom.

Magi-cat
5/14/17, 11:38 AM
#8

Usch ja. Och det har inte funnits mycket hopp om bot och hjälp, om jag förstått det hela rätt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
5/14/17, 11:46 AM
#9

Nej. Det finns bromsmediciner, som bromsar upp förloppet en del, men … 😓

Upp till toppen
Annons: