Annons:
Etikettövrigt
Läst 731 ggr
Chribba i Årsta
6/8/17, 1:42 PM

Har en hjärnskada

Fast jag är inte dum i huvudet för det. Jag hade personliga assistenter direkt efter den svåra misshandeln jag var med om 1995. Jag har fortfarande dålig balans och blir ofta trött ut av att anstränga mig.  Men jag spöade mina personliga assistenter i TP när jag hade dem. Men det var många år sedan som jag blev ut av med dem.

Annons:
Magi-cat
6/8/17, 1:59 PM
#1

#0 Så klart du inte är "dum i huvudet"!

Hemskt med misshandeln. 😕

Du är välkommen hit.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
6/8/17, 2:43 PM
#2

Ledsamt att höra om din misshandel men dum i huvudet är du definitivt inte😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annielle
6/8/17, 3:35 PM
#3

Har en vän som fått en allvarlig stroke och många men för livet av den, men inte sjutton är hon dum i huvudet för det, varför skulle man vara det för att man har en hjärnskada?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Galenidjur
6/8/17, 3:38 PM
#4

#3 väldigt många människor tror att hjärnskada automatiskt är lika med en  intellektuell funktionsnedsättning så även om det inte borde vara nödvändigt att förtydliga att man "Inte är dum i huvudet" , så är det tyvärr det då det är det folk brukar anta.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annielle
6/8/17, 4:10 PM
#5

#4 Ok, väldigt tråkigt att det ligger till så! 😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maria
6/8/17, 4:20 PM
#6

Jag har också en hjärnskada men jag har aldrig en funderat i banorna "dum i huvudet" och om andra gör det så skiter jag i det.

På mig syns det när jag rör mig och de som känner mig vet att jag inte alltid hänger med i samtal och att jag tappar en del information på vägen😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Chribba i Årsta
7/25/17, 6:37 PM
#7

Jag vet ju med vad hjärnskador innebär. Har även ett bonusbarn som har Dravets Syndrom och har en hjärnskada. Han lider även ut av Autism. Han och jag har en väldigt bra kontakt.

Magi-cat
7/26/17, 6:32 PM
#8

#7 Dravets syndrom var nytt för mig, tack för att du uppmärksammade på det!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: