Annons:
Etikettertumörerskador
Läst 977 ggr
blåbärspajen
12/30/17, 5:50 PM

Gammal hjärnskada

Hej Jag var med i en ridolycka när jag var 14 och nu när jag är 33 år börjar jag få minnen tillbaka från olyckan. Är detta vanligt? Jag har haft extrema problem med minnet, skolan, panikångest, extrem trötthet och nu neurologiska problem.. har aldrig haft en tanke på att det kan bero på olyckan och tydligen ingen annan heller.. jag var avsvimmad i mer än 1 timme och bröt nästan ryggen, åkte aldrig in med ambulans eftersom min mamma tyckte det var onödigt. Åkte in några dagar efter och läkaren var chockad över att jag inte kommit in tidigare.. varför får jag minnena tillbaka nu?!

Annons:
Honestyisdead
12/30/17, 6:10 PM
#1

Hur kan man låta någon ligga medvetslös en timme utan att ringa ambulans??

[KatarinePierce]
12/30/17, 6:12 PM
#2

Frågar som Hera,hur kan man göra något sånt!!!!!!!? Helt sjukt.

Magi-cat
12/30/17, 6:32 PM
#3

Det vet vi ingenting om.

TS undrar om varför minnena kommer tillbaka just nu. Har ni någon aning om det, så skriv gärna.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
12/30/17, 6:50 PM
#4

#0 Ibland kan man förtränga vissa minnen vid traumatiska händelser, av chock eller för att det är för svårt att hantera. En doft, en speciell situation, en plats, vissa människor… eller något som på något sätt påminner om den händelse kan göra att minnena väcks till liv. Det kanske var något sådant du fått vara med om?

Aleya
12/30/17, 6:55 PM
#5

#0 ibland kan hjärnan förtränga händelser som den anser är för traumatiska. Men dom kan komma som flashback senare i livet. Man hör dock ordet Flashback i mer inom PTSD.(säger inte att du har PTSD så du inte tror att jag sätter en diagnos) Kan ju vara nått som utlöst att minns igen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

blåbärspajen
12/31/17, 1:27 AM
#6

Jag tog Voxra för en vecka sedan vilket är en uppiggande tablett, enbart en tablett orsakade en stor reaktion i mig och kände mig konstig i hjärnan/huvudet..  började skaka och fick panik, det är samma reaktion jag fått när jag får"panik ångest", men det börjar i huvudet, då får jag  panik och jag får svårt att andas. Då har läkarna sagt att jag har panikångest varje gång jag åkt in till sjukhuset. 

Min "panik ångest" började efter olyckan och jag minns att jag sa till läkarna  på sjukhuset första gången jag åkte in med ambulans med en "panik ångest attack" att jag hade varit i en olycka precis innan. 

Men dom sa att det var panik ångest och inget mer och skickade hem mig…

Annons:
blåbärspajen
12/31/17, 1:30 AM
#7

#1 Ja det har jag funderat på många gånger..  men min foster mamma tyckte tydligen inte att det var så allvarligt. Hon skickade in min bror direkt när han slagit i huvudet och alla barnbarn om någon slår i huvudet, men när det gäller mig är det inte så allvarligt.  Men jag är iof den enda som varit fosterbarn, kanske det som är problemet.

Upp till toppen
Annons: