Annons:
Etikettövrigt
Läst 645 ggr
Magi-cat
3/14/18, 8:59 AM

RIP Stephen Hawking

Professor Stephen Hawking, som kallats vår tids Einstein, har lämnat världen.

"Den brittiska fysikern Stephen Hawking är död. Hawking, som forskade kring universums hemligheter, blev känd långt utanför forskarvärlden. "

Han levde med ALS i närmast osannolika 50 år, men fortsatte sin forskargärning och kunde kommunicera med omvärlden via en speciell dator.

Så här sade han om sin sjukdom:

"”Jag får ofta frågan hur jag känner kring att leva med ALS. Svaret är, inte så mycket. Jag försöker att leva ett så normalt liv som möjligt”, skrev Hawking en gång."

"”Hans mod och motstånd tillsammans med hans briljans och humor har inspirerat människor över hela världen”, skriver familjen, och fortsätter:

”Han sade en gång: 'Det här skulle inte vara mycket till universum om det inte också var ett hem för människor du älskar'. Vi kommer alltid att sakna honom”.

Stephen Hawking blev 76 år."

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fysikern-stephen-hawkins-ar-dod


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Wijnja]
3/14/18, 9:04 AM
#1

Smartare forskare får man leta efter synd han fick ingen nobelpris för sin insatts har har levt längst med ALS kände en som bara levde några månader

Lona
3/14/18, 11:21 AM
#2

En oerhört intelligent och vettig person! Det är inte alla briljanta forskare och vetenskapsmän som kan kombinera det med sunt förnuft och förankring i verkligheten. RIP, Stephen!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Wijnja]
3/14/18, 11:27 AM
#3

Synd bara han inte fick Nobel priset

[NeferNefer]
3/14/18, 12:34 PM
#4

Vila i frid och tack för allt 🌺

Upp till toppen
Annons: