Annons:
Etikettpsykologi
Läst 3330 ggr
Magi-cat
3/17/18, 7:33 PM

Briggs-Myers personlighetstest

Det finns olika personlighetstest, från färgerna i Thomas Eriksons bok "Omgiven av idioter" till det gamla välkända Briggs-Myers testet.

En stunds underhållning på lördagskvällen:🥳

https://www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
flocken
3/17/18, 7:46 PM
#1

Är en advokat mindre än 1% av befolkningen är det.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pyttelite
3/17/18, 7:56 PM
#2

Då vill man ju förstå hur färgerna är kopplade till varandra i de olika testerna.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
3/17/18, 7:58 PM
#3

#1 Säkert en dum fråga men var ser du det? Procent i relation till befolkning?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Kirnzy
3/17/18, 8:06 PM
#4

Jag blev också advokat.

Scorpio97
3/17/18, 8:11 PM
#5

Har gjort varianter på detta test flera gånger och blir alltid INTJ eller ISTJ :) Vilket verkar stämma bra och kan känna igen mig både i N och S. Men jag har märkt att jag brukar bli S på svenska tester och N på engelska, vet inte riktigt vad det beror på.

Tyckte förresten påståendet "Du gör ofta inte något av ren nyfikenhet." var konstigt formulerat och vet inte riktigt hur det ska läsas? Att jag sällan gör något av ren nyfikenhet (jag antog detta), eller att jag ofta gör ingenting av ren nyfikenhet..? Det sistnämnda låter ju lite knepigt men det är det jag tycker det står egentligen. 

#2-3 När du får resultatet så står det oftast i infon om typen hur vanlig den är. Du kan även klicka på "Typer" högst upp för att se alla. Beskrivning av färgerna/dom olika kategorierna finns bara på engelska verkar det som, finns en länk uppe till höger om du går in på Typer.

Annars kan du googla på Briggs-Myer personligheter eller liknande, så finns det andra hemsidor som förklarar.


//Jessie

Magi-cat
3/17/18, 8:14 PM
#6

#5 Jag reagerade också på det. "ofta inte" är inte någon riktigt bra formulering i en fråga.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Pyttelite
3/17/18, 8:18 PM
#7

Jag är förmodligen blind för ngn procentsats hittar jag inte kanske är jag för vanlig :)

När det gällde färgerna tänkte jag på färgerna i Thomas Erikssons Bok i relation till Briggs färglära.

Thomas har röd, blå, gul och grön 

Brigg har grön, blå, gul och lila (om jag nu ser rätta färger)


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
3/17/18, 8:22 PM
#8

Ett liknande test:

https://www.personlighetstyp.se/

Kolla om ni får liknande resultat. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
3/17/18, 8:26 PM
#9

Man får ta den här typen av tester sansat - jag fick förmånen att vara med om en längre utvärdering. för några år sedan. Själva testet är ju bara en del av det hela.

Jag kan rekommendera alla att tacka ja till ett sådant tillfälle.

För mig blev det lättare att acceptera mina egna tillkortakommanden och dessutom förstå hur andra reagerar på mitt agerande och tvärt om hur jag fungerar när andra sätter igång.

Det blir också lättare att hantera andras personligheter när man inser att det just är personligheter och inte något man i sig kan rå för. Däremot kan man kompensera för det.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


flocken
3/17/18, 8:32 PM
#10

Ja fick liknande på detta. Men var så mkt svårare. Eller så ligger jag under medel på språket som det skrevs på

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lona
3/17/18, 10:29 PM
#11

Oj, jag fick "Äventyrare" (ISFP-t) vilket inte stämmer för fem öre. Får nog göra om det där i morgon när jag är piggare och klar i skallen.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

morten.dynamite
3/18/18, 1:14 AM
#12

Jag fick "LOGISTIKER" (ISTJ-T), samma på båda testerna.

Upp till toppen
Annons: