Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 2016 ggr
Eda
2018-03-29 16:23

Pyssel och knåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I min blogg har jag börjat med ett inlägg som handlar om pysseltips, vilka jag i första hand tänkt kan vara till inspiration för anhöriga till personer med demenssjukdom och andra med intellektuell funktionsvariation så att de tillsammans kan knåpa ihop något. Detta innebär att de pyssel som här förekommer speciellt valts/väljs ut för att de skall vara lätta att göra.  

Det pyssel jag börjat med är kaniner och snögubbar gjorda av kasserade sockor! 
Beskrivning, se: Pyssel och knåp! 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Magi-cat
2018-03-29 16:25
#1

Tack för söta tips! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2019-02-27 10:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Här kommer ytterligare några pysseltips. Kanske är det någon ni känner med demenssjukdom som tillsammans med sina barn eller barnbarn kan knåpa ihop något.
Se: Pyssel och knåp! 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Magi-cat
2019-02-27 10:40
#3

Tack! 🌺 Extra givande när barn och gamla kan pyssla tillsammans!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2019-04-10 12:49
#4

Det senaste pysslet jag skrivit om är ett alternativ till påskris, som nu många slutat att ha av humanitära skäl. Blommorna är av silkespapper och är ganska enkla att göra.
Se: https://textilochtips.wordpress.com/2018/03/27/pyssel-och-knap/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2019-05-31 09:15
#5

Här är ett alternativ till pappersblommorna som är ännu enklare att göra.
Klipp eller riv tygremsor och knyt fast dem runt kvistar med en enkel knut.
(Inspiration till detta ris fick jag i Gysinge herrgårdspark där jag såg liknande ris i påskas).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: