Annons:
Etikettertumörerskador
Läst 1902 ggr
Huygens
2018-08-02 14:51

Huvudskada, Santa Fe, Texas, USA

Denna huvudskada uppkom vid en otäck händelse, vill man slippa läsa om sånt, bör man sluta läsa nu.

Santa Fe i Texas, USA, hade 2018-05-18 en typisk skolskjutning (wiki). Gärningsmannen påstods som vanligt snabbt vara identifierad och gripen (med möjlig MKULTRA-programmering). Och som vanligt vid dessa en-personers-skyttar, rapporterade vittnen initialt flera skyttar.

En av dom skadade var 16-årige Rome Shubert som blev skjuten i bakhuvudet och kulan gick ut snett bakom vänster öra. Shubert blev släppt från sjukhuset redan samma dag. Min första tanke var att Shubert troligen var en vanlig crisis actor, för berättelsen passade in på tidigare kända mönster med en blandning av verkliga offer och fejkade offer vid den här typen av myndighetskontrollerad falsk flagga där gymnasielever eller t o m barn utnyttjats för att driva mediahistorien.

Men Shubert verkar påfallande övertygande i sin roll. Så frågan är om hans skottskada i huvudet är verklig? Kan han ha råkat ut för den skottskada i bakhuvudet såsom det framställs i media?

Här är Shubert intervjuad redan samma dag som skolskjutningen. (YT/KHOU 11, 2018-05-18, 3 min)

Lägg märke till att omplåstringen ser slarvig ut och har släppt från utgångshålet vid vänster öra.

Här är en intervju 3 dagar efter skolskjutningenm, där vi tydligt får se utgångshålet bakom vänster öra. Reportern pekar först felaktigt ut ingångshålet, men Shuberts mamma pekar ut det verkliga ingångshålet, punkten där kulan gick in i bakhuvudet. Ingångshålet är aningen upptill på höger sida av Shuberts bakhuvud. (YT/Fox News, 2018-05-21, 4 min)

Vad jag slås av är att mitt eget huvud har max en halv cm hud innan jag kan känna skallbenet, kanske bara 3 mm hud/muskler. Om jag drar en linje snett uppifrån höger sida av mitt bakhuvud, precis till höger om mittlinjen av mitt bakhuvud, fram till punkten under och bakom vänster öra, har jag genomgående ganska mycket skallben i vägen.

Borde inte kulan slagit i skalbenet på Shubert och spräckt skallbenet? Kulan verkar ha gått helt under huden från höger till vänster, tvärs genom huvudet utan att träffa kraniet.

Är det möjligt?

Dessutom påstås kulan ha träffat snett uppifrån, vilket skulle kunna vara konsistent med dom initiala kommentarena att det fanns flera skyttar. CIA-agenter på skolhusets tak kan ha avfyrat skott och en kula kan ha träffat Shuberts huvud snett uppifrån och ner.

Men jag kan inte förstå hur Shubert undvikit ett stort utgångshål och att skallbenet klarat sej helt från att träffas. Jag kan heller inte förstå att han släpptes från sjukhuset redan samma dag utan att ligga kvar över natten för observation och kontroller för inre hjärnblödning.

Avsaknaden av plåster 3 dagar senare är också svår att förstå. Jag är fylld av frågor. Brukar inte vårdpersonal raka bort hår vid skallskador, för att få möjlighet att omsorgsfullt plocka ut ev hår som tryckts in i såret?

Och även om kulan inte träffat skallbenet, bildar kulor alltid en bogvåg av luft som ibland (vid gevärskulor) kan anta formen av en cylinder med 6-7 cm radie, särskilt i mjukare vävnad. Själva tryckvågen som går genom skotthålet, även om skallbenet inte träffats, borde ha föranlett att Shubert fått stanna kvar på sjukhuset för observation, tycker jag. Är det inte så sjukvården fungerar?

Det finns ju exempel på vådaskjutning av soldater i fredstid där en gevärskula snuddat vid låret och bara orsakat ett mindre köttsår i huden på låret, men soldatens urinblåsa har spruckit pga chockvågen från gevärskulan som fortplantat sej genom kroppen. Av den anledning röntgas alltid magen vid gevärsskottskador i närheten av bålen för att leta efter inre skador från chockvåg.

Och är Shuberts huvudskada ens anatomiskt möjlig?

Borde inte skallbenet var spräckt?

Annons:
Maria
2018-08-02 15:19
#1

När jag känner bak i huvudet på mig själv så har jag inget skallben där utan bara mjukdelar såsom senor/muskler så hade kulan gått in där på mig så hade den inte krossat något skallben gissar jag.

Skallar ser ju väldigt olika ut på olika människor. En del har en mycket välvd nacke medan andra har rakare så jag tror det kan variera hur stor skadan blir.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2018-08-02 15:28
#2

Bakhuvudet, inte nacken. I linje med örats övre kant. Som du ser på videoklippet när mamman placerar fingrarna vid ingångshålet upptill på huvudet i allt håret.

Varför är håret inte bortrakat runt ingångshålet? Sjukvårdspersonalen borde väl raka bort håret runt såret för att komma åt att undersöka och rensa ur såret?

Borde det inte synas mer svullnad och inflammation kring såret vid utgångshålet?

Maria
2018-08-02 15:37
#3

Alla sår blir inte svullna och inflammerade. Jag förstår inte heller varför man skulle rensa "ur" såret? Kulan har ju uppenbarligen gått rakt igenom så man låter det nog vara så mycket det går.

Jag tror inte man rakar per automatik heller.

Detta är ju en skada som uppenbarligen inte gått igenom skallbenet så då räknas det väl mer som en sårskada.

Jag tänker på min egen skalloperation som var i just nacken och på mig så har de delvis tagit bort brosk också så ner i nacken är det inte bara hårt ben utan brosk. Jag har fortfarande en slags fontanell där som  inte har vuxit ihop.

Jag gissar i det här fallet att det har tagit i mjukdelar bara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2018-08-02 16:42
#4

När Pål Hollender (wiki) blev skjuten rakt genom armen, sittande i en bil i Afghanistan, var läkaren efteråt mycket noga med att rensa ut Hollenders sår, trots att det inte fanns synligt hår eller ens annat synligt smuts i såret. Ifall du såg TV-programmet med Hollender syntes läkaren doppa en steril (?) trasa i brun jod och därefter under mycket plågsamma former drog läkaren den bruna jodtrasan fram och tillbaka genom den ca 5 cm långa sårkanalen, i Hollenders vänsterarm, som skottsåret orsakat, för att ta kål på alla bakterier.

Läkaren var noga med att dra jodtrasan runt, fram-tillbaka och säkerställa att det bakteriedödande jodet ordentligt smordes in i skottkanalens insida i såret i Hollenders arm. Som du kanske minns grimaserade Pål Hollender illa under rengöring av hans skottsår med det bruna jodet.

Ska jag tro på att en skottskada i huvudet inte rengörs?

Lägg även märke till på videoklippet av Shubert att vi faktiskt inte kan se ingångshålet. Vi ser bara en mycket kraftig hårväxt på Shuberts huvud. På dom videoklipp som jag hittat, har plåstret lagt på utsidan av håret och täcker såret tveksamt.

Utgångshålet bakom Shuberts vänstra öra liknar ett av dom där fejkade såren Hollywood använder i Walking Dead eller Black Hawk Down. Värt att läsa är också kommentarerna under videoklippen. Folk är insiktsfulla.

Hur gammal är Shubert? Jag tycker han kan vara 23 - 25 år, speciellt i första videoklippet i #0, inte 16 år som det uppges. Notera hur oerhört grov Shuberts hals är för att vara en "16-åring".

Lägg också märke till att Shubert på första videon i #0 inte alls ser tagen ut, inte som Hollender var efter att ha blivit skjuten i armen. Hollender var påtagligt blek om nosen. Faktum är att Shubert nästa dag går ut och medverkar i en "viktig" baseballmatch för sitt lag. Är det normalt?

Gör man det dagen efter att ha blivit skjuten i huvudet och 10 kamrater skjutits ihjäl?

Sträckan mellan ingångs- och utgångshål går genom en del av huvudet där jag upplever att man måste passera genom rundning från skallbenet.

Maria
2018-08-02 16:51
#5

#4 Jag brukar inte studera sådana här klipp med något större intresse och jag brukar heller inte spekulera och hitta en massa frågor kring småsaker.

Jag bara skrev mina funderingar kring detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2018-08-02 17:33
#6

Att fälla omdöme utan att ha granskat bevismaterialet riskerar ge dej en godtyckligt slutsats.

Även om kulan bara gått genom mjukdelar, borde muskelfästen, senor och muskler skadats. Dessutom passerar den ena nackartären intill det skadade området vilket ökar risken för aneurysm (wiki). Tänk tryckvågen från kulan. Risk för efterföljande artärbrott och förblödning som följd, vilket ibland kan inträffa månader efteråt när artärväggen i aneurysmet till slut expanderat över sin tryckkapacitet.

Ingen observationperiod att tala om på sjukhus och basebollmatch nästa dag. Tillåt mej tvivla.

Kan någon förklara baserat på det bevismaterial som föreligger, är jag idel öra.

Annons:
Maria
2018-08-02 17:50
#7

Du tycks ha väldigt bra medicinska kunskaper. Jag för min del nöjer mig med gissningar med tanke på det lilla underlag som föreligger.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-08-02 18:24
#8

En absolut fruktansvärd händelse 😢 och jag tycker att man om inte annat av respekt för alla drabbade och deras familjer ska undvika spekulationer!

Killen hade en ofantlig tur, vilket också sägs i klippet (ca 5 min långt). 1 mm hit eller dit och han hade skadats livsfarligt. Sådant händer. Ibland har någon turen på sin sida när det gäller.

Hur skottskador drabbar beror dels på hur och var de träffar, men också på vilket vapen och ammunition som används, och sådana diskussioner vill jag verkligen slippa här!

Beträffande den korta tiden på sjukhuset för honom kan det kännas som oansvarigt att släppa ut honom så tidigt. Men han var förhoppningsvis med alla till buds stående medel befunnen utom fara och han ville väldigt gärna vara med på den där baseball-matchen för att hedra offren och för att inte ge efter för det meningslösa våldet.

Se:

http://abc13.com/shooting-victims-mother-know-what-your-kid-is-doing/3504415/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-08-02 21:52
#9

Lägg märke till hur Shubert pekar på sitt bakhuvud på höger sida och därefter på vänster sida vid örat, för att visa kulans bana genom skallen. (YT/Fox News, 2018-05-19, 2 min)

Är det här en person som traumatiserats av att 10 kamrater skjutits ihjäl?

Magi-cat
2018-08-02 21:55
#10

#9 Det finns inte en given standard för hur människor reagerar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-08-03 19:37
#11

Dom av er som minns den psykotiske läkaren som skrattade högt över dom ihjälskjutna barnen i falsk flagga Sandy Hook och som sa att man kan alltid anpassa manus med bra fotografer. Vi har en till…

Läkaren i Santa Fe skrattar kanske inte riktigt lika illavarslande, men nämner att sjukvården har haft en terrordrill med samma tema veckan innan. Alltid dessa terrordrills tätt i tid inpå skolskjutningarna. Läkarens uttalande på slutet är freudianskt. (YT/A Call For An Uprising, 2018-05-18, 4 min)

Ja, och så är det klart, om du redan bestämt dej för en åsikt och struntar i att kolla på beviset, du riskerar i så fall att dra en godtycklig slutsats.

Huygens
2018-08-04 17:53
#12

Ännu en intervju, se dom första 2 minuterna när Shubert pekar ut punkten för ingångshålet i sitt bakhuvud. Åter pekar han på höger sida av bakhuvudet ganska högt upp och därefter pekar Shubert mot punkten snett bakom/under vänster öra för utgångshålet.

Shubert märkte aldrig när han blev träffad, säger han.

Kulan går alltså från höger sida av bakhuvudet, under huden, kaliber 38, och ut under vänster öra, utan att spräcka skallbenet eller orsaka en chockvåg i huvudet. Som någon sa på nätet, prova att skjuta dej i huvudet med kaliber 38. Själva intervjun är konstig, som om den kvinnliga reporterna vet om att hon är med i en fejkad händelse. (YT/MSNBC, 2018-05-18, 10 min)

Och åter igen, om du redan bestämt dej för en åsikt i förvägen utan att ha tittat på beviset, riskerar du att dra en godtycklig slutsats. Beviset först. Därefter slutsats.

Hur gammal är Shubert? 23 år?

Det har även påpekats att det var påfallande få ambulanser på plats. Media gillar annars att visa ambulanser när folk lyfts in på bår. Istället syntes flera militära pansarfordon och helikoptrar (sjukvårds?).

Illuminati förnekar sej aldrig. Bild på Rome Shubert en bit ner i DailyMail-artikeln. Vilket lagmedlemsnummer tror ni att Rome Shubert hade på tröjan i sitt basebollag?

33

Maria
2018-08-04 18:03
#13

#12 Det finns ju inga bevis. Bara en massa konstiga klipp från nätet.

Jag har enbart gett mina funderingar kring vad som kanske hänt men varken du eller jag kan ju veta.

Vad är det du vill med denna tråden?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Huygens
2018-08-09 12:31
#14

Vi kan göra ännu en jämförelse med en känd person. Enligt officiella uppgifter dog Laura Branigan av ett spontant aneurysm (wiki) i hjärnan vid 52 års ålder.

Risken för aneurysm i hjärnan eller i halsen är inte noll om Shuberts skottskada var verklig. Skador på inre delar av halsen (senor, muskler) i form av chockvågen från kulan, kaliber 38, verkar heller inte finnas. Svullnad och blåmärke saknas. Shubert fick lämna sjukhuset inom loppet av några timmar samma dag. Skallbenet är ej spräckt, trots att kulan passerade från höger sida till vänster sida av bakhuvudet.

Att Shubert, som fått en kula genom bakhuvudet, ej stannar kvar på sjukhus i minst 24 timmar för observation, får håret bortrakat, får sårtvätt och ev vidare undersökningar är helt osannolikt. Om det inte är så att personen är en crisis actor.

Maria
2018-08-09 12:35
#15

#14 Han har ju inte fått en kula genom bakhuvudet. Ytliga sårskador är inget man stannar på sjukhus för.

Jag frågar igen. Vad vill du med denna tråden?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Huygens
2018-08-09 13:20
#16

Hur är det möjligt att hjärnan inte blev skadad?

Du får gärna förklara hur en kula, kaliber 38, kan gå uppifrån höger sida av bakhuvudet, snett ner till vänster sida av bakhuvudet, mynna ut strax under/bakom vänster öra och samtidigt enbart "gå genom huden" hela vägen.

Maria
2018-08-09 13:28
#17

Jag har ingen anledning att svara på dina frågor då du uppenbarligen struntar i mina.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zpookey
2018-08-10 09:56
#18

#16

Vad spelar det för roll?

Upp till toppen
Annons: