Annons:
Etikettersömndrömmaravslappningmeditation
Läst 981 ggr
Croctaiil
2018-08-06 10:23

Sömnbrist

Hej De är såhär att jag pga min psykiska ohälsa har en period där jag inte vill/vågar sova & jag är lite manisk med att anteckna exakta tider. Men inatt somnade jag några timmar mot min vilja. Vi säger att under tre dagar så är jag vaken sen somnar jag i fem timmar. Hur många vakna timmar under perioden jag räknar ska jag ta bort av dom 5 timmarna jag sov? Svårt att förklara, men jag räknar tiden i hur länge jag vart vaken utan sömn, vad jag vill göra är att inte börja räkna om timmarna utan fortsätta räkna som om jag inte sovit. Jag tänker att de blir inte rätt om jag bara drar av 5 timmar för under den sömnen måste ju kroppen ha återhämtat sig mer än 5 vakna timmar. Gud va krångligt haha jag är lite seg i huvet, hoppas nån förstår vad jag menar ;)

Annons:
Maria
2018-08-06 11:38
#1

Egentligen behöver du inte råd om hur du ska räkna utan du behöver snarare hjälp med hur du ska komma ur detta destruktiva mönster.

Har du någon kontakt med vården?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zachis
2018-08-06 12:17
#2

hur mycket man återhämtar sig per timme när man sover är väldigt olika. Tillexempel, sover man oroligt så återhämtar du dig mycket mindre. Det bästa är att känna efter hur man mår, kroppen brukar själv tala om hur mycket sömn just du behöver för att må bra

Croctaiil
2018-08-06 22:11
#3

Tack för era svar :) är på behandlingshem just nu så kanske blir de bättre, kan ju hoppas

Maria
2018-08-08 08:26
#4

#3 Jag tycker du ska ta upp detta problem med någon på "hemmet" för det gör dig inte gott att räkna så och ha detta bekymmer över sömnen utan du behöver snarare komma ur "räkningen" för att kunna tillgodogöra dig din sömn riktigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Draken
2018-09-08 23:39
#5

Har du inte fått erbjudande om medicinering för att hjälpa dig med sömnen? Melatonin, som är kroppens eget sömnhormon, är jättebra om du har svårt att somna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: