Annons:
Etikettövrigt
Läst 604 ggr
Magi-cat
2018-11-10 08:51

Bra med hund på jobbet!

Tänk om man kunde ha med sig hunden till jobbet!

Det är avstressande med hund på arbetsplatsen, visar forskning.

"Tre grupper deltog i studien: anställda som tog med sig hunden till jobbet, anställda som lämnade hunden hemma och anställda som saknade husdjur. Därefter mättes deras stressnivåer med hjälp av salivprover. Resultatet: stressen minskade och trivseln ökade både hos hundägarna och arbetskamraterna som fick hundsällskap på jobbet."

https://www.svd.se/-forskning-positivt-med-hundar-pa-arbetsplatsen?fbclid=IwAR0HNdTvsMW6bfM8CDBRzxP2LbMtMPOwpgL83LNcIEaSEY2HGwjgUpy7LSo


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Eda
2018-11-10 15:42
#1

Hundar är bra för många, inte bara på jobbet. På t.ex. äldreboenden gör hundar en fantastisk insats. På min mammas boende kom någon anställd med en hund en gång i veckan på besök. Dessa besök var mycket populära, speciellt för personer med demenssjukdom som ofta kan ha kontaktsvårigheter med andra människor och kanske inte får så många besök.

Jag läste nyligen en engelsk bok som bl.a. handlade om flera vanliga hundägare med lämplig hund som efter en introduktionskurs besökte olika äldre- och demensboende en viss dag varje vecka. Bra initiativ tycker jag!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: