Annons:
Etiketterdemenssjukdomaralzheimersåldrande
Läst 909 ggr
Eda
2018-11-11 10:46

Traditions-TV – Igenkänningens Glädje – Långsam-TV

Filmer avsedda för demenssjuka som man kan se på en dator, surfplatta eller smart-TV är t.ex. Traditions-TV – Igenkänningens Glädje – Långsam-TV.

De visar korta filmer från 60-talet i ett långsamt tempo med bl.a jul-, påsk- och midsommarfirande. 

Börja gärna med att se den korta introduktionen av Läkare Kjell Simonsson så får du också reda på lite mer om den demenssjukes tankebanor och hur man skall förhålla sig till demenssjuka.

Se: https://www.traditionstv.se/filmer 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Magi-cat
2019-12-06 07:52
#1

Snart är det jul igen! Mycket med julen är tradition och igenkänning. Bra tips för demenssjuka!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2019-12-06 12:06
#2

Ja, det är det verkligen!
Men, när jag kollade länken såg jag att den inte fungerar, den är nu ändrad till: https://www.traditionstv.se/filmer

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Magi-cat
2019-12-06 12:12
#3

#2 Tack! Ändrar i trådstarten!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eda
2019-12-06 22:23
#4

#3  Jättebra, tack!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: