Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi

Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Psykologi

Blir man lyckligare av att ge?

2018-12-22 19:36 #0 av: Magi-cat

Så klart man bli! Present Eller?

Lyssna på forskaren Emma Frans, ca 2 min.

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/emma-frans-blir-man-lycklig-av-att-ge-eller-ar-det-en-myt

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2018-12-22 19:39 #1 av: Wonnalesan

Jag blir väldigt lycklig av att ge. Det känns mer än att få. Jag glädjer mig åt att köpa något, slå in i fint paket. Ja hela vägen fram till mottagaren...Det är saligare att giva än att taga står det visst i Bibeln? Så sant...Mvh/WLBlomma

Anmäl
2018-12-22 19:45 #2 av: Magi-cat

Håller med dig, Wonnalesan, visst blir man lycklig av att ge! PresentHjärtaBlomma

Och du ger väldigt mycket hela tiden här på ifokus!!! HjärtaBlomma

Anmäl
2018-12-22 22:21 #3 av: ThatPie

Jag håller med! Har för första julen nu haft tillräckligt bra ekonomi för att faktiskt kunna ge något till de andra i familjen, som har mer tanke bakom sig än ”jag gjorde det här under skolan” (tog studenten nu i somras). Ser väldigt mycket mer fram emot vad de kommer tycka om sina presenter än om vad jag själv kommer få.

Anmäl
2018-12-23 05:56 #4 av: Wonnalesan

Magi-Cat får säga -Tack detsamma-! Du ger så mycket här och ger så mycket goda ord till alla. Det värmer frusna själar! Passar på att ge dig en stor Julkram för det är -så gott att få ge- som frågan löd!God Jul och Gott Nytt År skickar ett fint paket i Guld med vackra band och innehållet är extra fint....Mvh/WLPresentHjärtaMåneSol

Anmäl
2018-12-23 16:42 #5 av: Magi-cat

#4 HjärtaBlomma🎄🎅🎄

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.