Annons:
Etikettövrigt
Läst 415 ggr
Cim92
12/7/19, 8:32 PM

Funktionsmedicin

Hej allesammans, har precis hittat hit till hjärnan iFokus, vilken intressant sajt! Ska sätta mig och kommentera lite någon kommande dag, men så länge så vill jag tipsa om min sajt funktionsmedicin.ifokus.se. Funktionsmedicin och hjärnan har mycket gemensamt. Genom att se över kosten, stressen, träningen, avslappningen etc så ger man kroppen rätt förutsättningar för att fungera, vilket i högsta grad även gäller hjärnan. Epilepsi behandlades förut med ketogen kost t.ex, hjärnan har ett stort behov av omega 3 för att kunna funka optimalt, alzheimers kallas av forskare för diabetes typ 3 och är enligt läkarvärlden obotligt och oreversibelt, men det finns ställen i världen där det behandlas med kost och det har hjälpt! 

Ser fram emot att ge mig in i lite intressanta konversationer här och lära mig mer. Hoppas ni vill kika in på min sida. Varje vecka lägger jag ut ett avsnitt som är max 5 minuter är jag går in på ett specifikt ämne, går att följa mig på YouTube också där jag heter FunktionsmedicinFörAlla. Har någon förslag på ett ämne jag ska göra ett avsnitt om så skicka mig gärna ett meddelande så ska jag kika på det =)

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

Annons:
Magi-cat
12/7/19, 9:35 PM
#1

Välkommen! 🌺
Lycka till med din sajt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MonicaLagerquist
12/8/19, 9:38 AM
#2

Lycka till med din sajt. 🎈

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: