Annons:
Etikettpsykologi
Läst 432 ggr
Magi-cat
2020-03-24 14:42

Anders Hansen om coronaångest

Anders Hansen är hjärnforskare och känd författare av bl.a. böcker som "Skärmhjärnan" och "Hjärnstark".

I länken nedan kan vi läsa om hans tankar runt livet under krisen och vad vi kan göra för att inte drabbas av "infodemi", ångest och hamstring av toapapper. 

I pandemins fotspår har följt ryktesspridning. Det är viktigt och djupt rotat i oss att söka information om en smitta, men aldrig någonsin förr har även skadlig information i form av spridning av falska rykten kunnat nå så många.
Därför gäller det att sortera noga och hålla sig till säkra källor.

"Så hur ska vi göra för att tygla den ångesten? Själv jobbar jag delvis hemifrån och har bestämt mig för att bara titta på nyheterna två gånger per dag och uteslutande lyssna på de experter som arbetat hela sina yrkesliv med att bekämpa infektionssjukdomar."

Och: Vi kommer att ta oss igenom detta!

https://esvd.svd.se/1001/Svenska-Dagbladet/289721/2020-03-20/12666557/Anders-Hansen-Vi-kommer-att-ta-oss-igenom-det-har


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Carmarino
2020-03-24 14:58
#1

Låst artikel som man måste ha konto för att kunna läsa. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-03-24 15:07
#2

Men vad synd, jag kan läsa den! (Jag har inget konto.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

beem
2020-03-24 15:26
#3

Jag kan inte heller  läsa den.

#2 Du kanske har konto på någon annan tidning, Vissa tidningar kan man då också läsa, Så var det i vår lokaltdning + några andra tidningar.  Efter nya ägare går det dock inte.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: