Hjärnan iFokus

Hjärnan

Etiketterdemenssjukdomaralzheimersövrigt
Läst 64 ggr
Eda
4

Presenttips – demens & IF

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🎁
I min blogg Funkatips har jag nu skrivit om många förslag i olika prisnivåer på födelsedagspresenter och julklappar till personer med demenssjukdom och IF (íntellektuell funktionsnedsättning), där inte någon av artiklarna kostar över 500:-
En del tycker att det är svårt att veta vad som är lämpligt, men det finns faktiskt mycket att välja på. I min funkatipsblogg har jag med förslag med bilder på följande:

1. AKTIVITETSARTIKLAR
    a. Kortlekar & spel
    b. Målning
    c. Pyssel
    d. Pussel
  2. DOCKOR, MJUKIS- & VÄRMEDJUR
  3. BILDERBÖCKER & SÅNGBÖCKER
  4. ALMANACKOR, TV-FJÄRRKONTROLL, ENKLA HEMTELEFONER & TIDSHJÄLPMEDEL
  5. TEXTILA AKTIVITETER
  6. BUTIKER
  7. TIPS: OMTYCKTA GRATISPRESENTER samt PAKETINSLAGNINGAR

Se: 🎁 https://handikapptips.wordpress.com/2022/11/15/forslag-pa-presenter-julklappar-vid-demenssjukdom-if/ 🎁

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Tidigare hade jag ett blogginlägg med Förslag på presenter & julklappar inriktade för personer med olika typer av funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, demenssjukdom och synnedsättning.Eftersom det blev ett mycket långt inlägg håller jag nu dela upp det i följande tre delar: Förslag på presenter & julklappar vid demenssjukdom & IF (intellektuell funktionsnedsättning) Förslag på presenter & julklappar vid synnedsättning Förslag…
  • Redigerat 2022-11-16 12:24 av Eda
Eda
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Tidigare hade jag ett blogginlägg med Förslag på presenter & julklappar inriktade för personer med olika typer av funktionsnedsättning som rörelsenedsättning, demenssjukdom och synnedsättning.Eftersom det blev ett mycket långt inlägg håller jag nu dela upp det i följande tre delar: Förslag på presenter & julklappar vid demenssjukdom & IF (intellektuell funktionsnedsättning) Förslag på presenter & julklappar vid synnedsättning Förslag…
Magi-cat
1

#1 Tack för tips! 🎁

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen