Hjärnan iFokus

Hjärnan

Etiketter: neurologiska-sjukdomarung-hjärna
Läst 95 ggr
Magi-cat
3

"Älskade lilla barn" - en berättelse om barnepilepsi

Mycket rörande och fint beskrivet, styrka och välgångsönskningar till det lilla livet som kämpar så tappert och till familjen!

Från Hjärnfonden:

"Älskade, tappra lilla barn. Du har en sjukdom som jag har sett i din kropp över 30 tusen gånger. Men motsägelsefullt nog är det en sjukdom som sällan syns.

Du är två år och och vi är inlagda på sjukhus. Din första medicin fungerar inte så vi måste ge dig ytterligare en. Du springer runt i en vit sjukhusrock som ser ut som ett gigantisk lucialinne och vill titta på en DVD med Stora maskiner. Intromelodin varvas med sjuksköterskor och tårar, älskade lilla barn.

Du är tre år och försöker sova i din vagn men sjukdomen fortsätter rasa i din kropp. Jag klockar och konstaterar ett intervall på 5 minuter. I mig rasar vanmakt och desperation. Vi åker inte till sjukhuset, mer rutinerade rider vi ut stormen hemma.

Du är fyra och ska pröva din femte medicin. Vi har inte längre något soffbord. Istället har vi mjuka kuddar. Jag vill såga bort alla skarpa hörn och kanter i vårt hus. Förinta allt som kan skada mitt barn. Varje natt en hand på din bröstkorg, älskade lilla barn."

Läs hela historien:

https://insamling.hjarnfonden.se/fundraisers/alskade-lilla-barn?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=insamling-epilepsi&fbclid=IwAR2UXicyC3ZkpC9S4R1bd0c9kO1gT_lQoWEuB7Pzzi1tnPN1CxC5swOQJJw

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lona
0

Så hjärtslitande, det måste vara oerhört jobbigt att ha ett barn med allvarlig sjukdom. Så hjälplös man måste känna sig! ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com