Operation i lillhjärnan (cysta)
Jag fick igår veta att jag har en väldigt stor cysta i Lillhjärnan (upptar större delen) och jag kommer opereras inom 3 veckor.
Jag söker därför någon som gjort samma eller liknande operation, de kommer sätta in dräneringsslang från cystan till ryggen (ryggmärgen?).
Jag skulle vilja veta om själva operationen o tiden efter :)
Jag har haft en tumör som satt i fjärde ventrikeln mot hjärnstammen så det är ju inte alls samma men den satt nära Lillhjärnan.
De gick in från bakhuvudet vid operationen.
Har du några biverkningar av cystan?
/Maria
#0 Förstår att du har mycket frågor runt detta! Jag hoppas du får någon vårdkontakt som kan förklara och berätta för dig vad operationen kommer att innebära och att du får bra uppföljning efteråt!
Skriv gärna här och berätta hur det går och om dina funderingar! Hoppas någon mer med liknande erfarenheter svarar.
Lycka till!!!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1: De kommer gå in via nacken på mig o ta bort en bit av skallbenet, sätta dränering från cystan ner till ryggen (ryggraden?) o förhoppningsvis blir allt bra :)
Jag har haft många problem sen tonåren, så nästan 30 år, men framförallt de senaste 5 åren. Mkt nacksmärta. Nu sedan augusti har jag en nerv på sidan av nacken i kläm, så jag tar medicin för det.
Mkt balansproblem, trötthet, yrsel o smärta men oxå svårt att komma igång med saker, glömsk o väldigt känslig i humöret osv.
#3 Usch då. Hoppas att operationen lättar på dina problem.
/Maria