Demens - litteratur
I min blogg har jag nu skrivit ett inlägg som handlar om: VILKA BÖCKER DET FINNS OM DEMENS & ALZHEIMER, och var de går att köpa, se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/08/03/demens-litteratur-2/
Trots att jag endast tog med de jag hittade på svenska blev det drygt 100 böcker.
Med finns också en länk till en ännu ej utkommen bok, NÄR SAMTALEN UPPHÖR – EN BOK OM DEMENS, som jag tror är givande speciellt för anhöriga . (Den kommer ut 2022-11-01) .
” De flesta som bara hört talas om demens har ingen aning om hur det verkligen blir när sjukdomen kommer. Att demens kan slå sönder en hel familj - men även förena de anhöriga i kampen för ett värdigt liv. - Den här boken är unik, så vitt känt finns ingen annan publikation där så många anhöriga kommer till tals och fritt berättar om sina och sin närståendes liv och vardag.”
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-08-04 14:08 av Eda
Jättebra tips!
#0 Tack, Eda, jättebra att samla ihop boktips om ämnet! 🌸
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen