Hjärnan iFokus

Hjärnan

Etiketterdemenssjukdomaralzheimersboktips
Läst 44 ggr
Eda
2

Demens - litteratur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I min blogg har jag nu skrivit ett inlägg som handlar om: VILKA BÖCKER DET FINNS OM DEMENS & ALZHEIMER, och var de går att köpa, se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/08/03/demens-litteratur-2/

Trots att jag endast tog med de jag hittade på svenska blev det drygt 100 böcker.

Med finns också en länk till en ännu ej utkommen bok, NÄR SAMTALEN UPPHÖR – EN BOK OM DEMENS, som jag tror är givande speciellt för anhöriga . (Den kommer ut 2022-11-01) .
” De flesta som bara hört talas om demens har ingen aning om hur det verkligen blir när sjukdomen kommer. Att demens kan slå sönder en hel familj - men även förena de anhöriga i kampen för ett värdigt liv. - Den här boken är unik, så vitt känt finns ingen annan publikation där så många anhöriga kommer till tals och fritt berättar om sina och sin närståendes liv och vardag.”

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Böckerna som tidigare fanns i blogginläggen Demens - Litteratur fram till 2014 & Demens – Litteratur 2014 – 2018 är nu flyttade till detta inlägg. Överst kommer de böcker som är utgivna mellan 2018 och 2022. Eftersom det finns olika sorts demenssjukdomar som t.ex. Alzheimers sjukdom, Vaskulär demens och Frontallobs-demens kan det vara praktiskt att…
  • Redigerat 2022-08-04 14:08 av Eda
Vixxen
1

Jättebra tips!

Magi-cat
1

#0 Tack, Eda, jättebra att samla ihop boktips om ämnet! 🌸

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen