Hjärnan iFokus

Hjärnan

Läst 100 ggr
lilsan
0

Hjälp akut

Hej

Nu har det hänt att mina ögon inte vill fokusera ibland och det blir suddigt också.
Varför och hur?
Hjälp mig akut

/ Lilsan :>

Maria
4

Har du kanske suttit för länge vid en skärm?

/Maria

Zadeira
0

Har du kollat synen hos optiker?

[Undertaker]
0

I vilka sammanhang? Kan vara då du länge fokuserat på något, oftast nära, annars kan ögonen vara torra eller trötta. Råder dig att söka upp en ögonläkare eller optiker om du är orolig eller det är ett problem som dykt upp plötsligt och inte försvinner.

lilsan
0

#1: jag hade suttit lite med min mobil och kollade på Bingolotto men det var inte jätte mycket som jag hade kollat på skärm.
Jag känner fortfarande att ögon inte kan fokusera ibland men inte lika mycket som igår.

lilsan
0

#3: jag skulle rita lite och då kände jag att mina ögon inte ville fokusera riktigt.
Jag satt inte nära eller långt bort utan mer normalt (vet inte hur jag ska förklara.

Zadeira
0

#4. Har du kollat synen hos optiker? Det kan vara ett tecken på att du behöver glasögon.

Magi-cat
0

#0 Hej! Är det hela tiden eller bara ibland?
Ofta kan det vara så att när man tittat länge på något när, t.ex. en skärm, kan synen bli suddig när man växlat till ett annat avstånd.

Försök att lägga ifrån dig skärmen och pausa genom att titta på långa avstånd.

Optiker som kan undersöka ögonen och föreslå rätt glasögon är absolut bra förslag.

Att rådgöra med ögonläkare är också att föredra. (Men det kan vara svårt att hitta någon snabbt.)

Hoppas det känns bättre och att du får rätt hjälp!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen