Själ connection ?
Hej
Jag upplever ofta att jag är inte mig själv snarare jag är min man som är död, eller jag bär honom i kroppen och själen?
*Han gick bort för ett tag sen.

#0: känns ju som han kanske vill något.
eller så "håller" du någon av hans själsdelar (eller tvärtom, han håller någon av dina).

#0: hur upplever du det här? vad händer?
Ibland när jag sitter eller på väg till jobbet så känns det att det är inte jag mig själv, det är han som sitter i min kropp.
När vi bär sorg och saknad för att vi förlorat någon närstående är det väldigt mycket frågor och funderingar som uppstår, helt naturligt.
Ibland kan det kännas så som att vi inte är oss själva riktigt. Men det är ingen annan som tar plats i kroppen. Det är känslorna och minnena vi bär på som känns så…
#0 Beklagar sorgen! Hoppas du har någon i närheten att prata med.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#4: nä det är ingen annan som tar plats i kroppen…men man kan få med sig en själsdel.
sen kan ju den döde prata så högt så man upplever det som om denne är i kroppen…men det är sant att ingen annan persons själ kan gå in i mig helt och hållet.
det är något av det som jag svarade i #1 som gäller.

#5: jag kanske ska förklara det här med att "få med sig en själsdel"
själen kan gå sönder, precis som kroppen, eftersom själen består av materia…själslig materia, som är tunnare än den fysiska kroppens materia…den har lägre densitet.
vidare är det så att själen är uppbyggd av Själv (mitt ord), det är 5 Själv och 10 halva Själv.
mellan Själven sitter själen ihop lite lösare och lossnar därför längs dessa "sprickor".
när någon dör som man är djupt fäst vid, så kan man ha väldigt svårt att släppa taget…och då kan man få tag i ett Själv eller halvt Själv, detta är omedvetet…sen finns denna själsdel hos en själv…funkar också åt andra hållet, den som går bort får med sig något Själv från dig.
jag har haft en klient en gång där detta skedde vid hennes fars bortgång…har för mig att hon upplevde det som att han var där.

#5: fast jag är inte helt 100 på att någon annan inte kan ta plats i ens kropp…hade en katts själ som gjorde det för länge sedan…hon ville inte dö och inte gå över till andra sidan…utan hon frågade om hon fick bo i mitt hjärta ett tag…och det fick hon förstås…och hon bodde i mitt hjärta i flera år.
men jag tror inte det går med en mänsklig själ…den är nog för stor och skulle tränga ut ens egen.
Det där finns det väldigt många olika uppfattningar om.

#8: ja det gör det..men till skillnad från de flesta som har uppfattningar…så kan jag se exakt hur det ser ut i Den andra världen…så det är väl egentligen inte en uppfattning…utan bygger på personlig erfarenhet.

#9: min uppfattning om själen bygger på de gamla Kahuna magikernas. fast de var ju egentligen inte magiker, utan en slags hawainska shamaner
och dom var experter på själen och dess olika delar.
dom kunde t o m träna själsdelar till att utföra olika saker.
Det ämnet fortsätter lämpligen på någon annan sajt. Tråden är redan bortanför syftet med den här sajten.

#11: ja det tyckte jag redan från början. :)
Det här har en väldigt enkel förklaring men som Katten säger så är vi på helt fel forum och det finns bättre forum för den här frågan en del länkar finns i tråden att följa och där tror jag du kan få mer svar på din fråga.
Jag skulle gärna gå in helhjärtat och skriva nu men som sagt vi är på fel sajt för frågan så mitt tips är att vända dig till dom sajter som tar upp dom Andliga frågorna för där hör din fundering hemma och där kan du få svar för det du är med om är helt naturligt inget konstigt alls men ta och skriv på en sajt avsedd för så ses vi och möts i tråden där 😎
Tack för att ni svarade, jag mår faktiskt riktigt dåligt. Trodde aldrig att han skulle lämna mig så tidigt. Jag har också olika uppfattningar om själen och döden. Sorgen kan vara en del av det jag upplever just nu men jag har förlorat många nära vänner och familje medlemmar, ingen har påverkat mig på det sättet ingen har varit så nära mig efter sin död. Jag kan ibland ställa en fråga då han kommer i min dröm och svarar. Jag som person är öppen kan enkelt uppleva negativ och positiv energi av andra personer samt är mottagen för andra sidan.

#14: ställ gärna din fråga i min grupp, även om den har ett lite läskigt namn.
#15: nu har jag skrivit där hopps att det är rätt nu, och jag läst reglerna.

#16: går och kollar.