Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

Om ifokus och sajten Anatomi och fysiologi Autism; ADHD; ADD etc Belöningssystemet; beroende Demenssjukdomar; Alzheimers; åldrande Den sociala hjärnan Djurens hjärna; Evolutionen Embryologi; Den unga hjärnan Fobier Huvudvärk, migrän Illusioner; hallucinationer och andra felslut Inlärning Intelligens; savant och andra extraordinära färdigheter Maximera hjärnan; klurigheter Minnet och dess funktioner Nervsystemet Neurologiska sjukdomar; psykiska sjukdomar Psykologi Sinnen Smärta; stress Språk Sömn; drömmar; avslappning; meditation Tumörer; skador Vetenskap; forskning; teorier Övrigt OffTopic
Maximera hjärnan; klurigheter

Testa om du är superbra på att känna igen ansikten

2016-08-26 21:00 #0 av: Magi-cat

Med det här testet kan du testa din förmåga att känna igen ansikten:

http://www.iflscience.com/brain/theres-a-test-that-tells-you-if-youre-a-superrecognizer-of-faces-and-you-can-take-it-right-now/

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2016-08-27 08:10 #1 av: TjockaBerta

10 av 14. Med lite distraktion från familjen.

Rätt så bra då jag ser mig själv som lätt ansiktsblind. 

Anmäl
2016-08-27 08:19 #2 av: Magi-cat

#1 Väldigt bra!Tummen upp

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2016-08-27 14:19 #3 av: Annielle

Fick också 10 av 14 där i min matta skalle efter fyra dagars sängläge med  feber och förkylning (influensa troligtvis)

Brukar vara väldigt bra på att känna igen folk för det mesta, men skulle säkerligen vara ännu bättre på det om jag inte led av stark stress och konstant för lite sömn m.m.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2016-08-29 07:08 #4 av: [rumelle]

11 av 14. Ganska ok med tanke på att jag alltid tyckt att jag är dålig på att känna igen folk. 

Anmäl
2016-08-29 10:38 #5 av: Tant Grön

10 rätt. Dom sista var svåra.

Anmäl
2016-08-29 15:54 #6 av: Loris M

11 rätt vilket är väldigt bra för att vara jag. Är jätte dålig på att känna igen ansikten och de gånger jag gör det så brukar jag inte komma ihåg i vilket sammanhang jag träffat personen. Galen(Tänker så klart på de jag inte träffar så ofta)

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-08-31 19:48 #7 av: [NeferNefer]

11 fick jag med, och jag kommer knappt ens ihåg hur mina egna vänner ser ut ... Funderar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.